برافراشتن پرچم و گل آرایی حرم مطهر علوی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(ع)+ عکس

مسئولان آستان مطهر علوی در نجف اشرف به مناسبت میلاد حضرت زهرا (ع) به گل آرایی صحن و رواق های این آستان و برافراشتن پرچم «یا سیده نساء العالمین» برفراز بارگاه حرم امام علی(ع) اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، آستان مطهر علوی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(ع) صحن و رواق های این آستان را با هزاران گل طبیعی تزیین کرد.

 

این آستان با برگزاری مراسمی پرچم «یا سیدة نساء العالمین» را با حضور مسئولان و خادمان حرم امام علی(ع) بر فراز بارگاه این آستان به اهتزار درآورد.

 

مراسم اهتزار پرچم در فضایی شاد و آرام انجام شد. در این مراسم به مناسبت میلاد حضرت زهرا(ع) تواشیح زیبایی خوانده شد.

 

 مسئولان آستان مطهر علوی همچنین پارچه نوشته های سبز رنگی را که روی آنها عبارت «فاطمه بضعة منی»، «یا بنت نبی الله»، «السلام علیک یا زوجه ولی الله» و«السلام علی البتول الطاهره» نوشته شده است، در صحن و رواق های این آستان نصب کردند.

 

مسئولان این آستان با گل های گلایل، داوودی، داوودی خوشه ای، رز، لیلیوم و برگ های زینتی  ضریح امام علی(ع) و صحن و رواق ها را تزیین کردند.

 

 

حضرت فاطمه زهرا(ع) در 20 جمادی الثانی بین 35 تا 45 عام الفیل چشم به جهان گشود. وی کوچک ترین فرزند حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(ع) است. در تاریخ تولد حضرت زهرا(ع) اختلاف وجود دارد. اما دو قول پنج سال پیش از بعثت و پس از آن رایج تر است.

کد خبر 1022144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha