شور و نشاط دهه فجر با محوریت کانون های مساجد

زیباسازی و ایجاد شور و نشاط دهه فجر در هر محله با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، گستردگی مساجد و تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در این پایگاه های دینی و مذهبی فرصتی شده تا در مناسب هایی مثل دهه فجر، عید غدیر، مناسبت های ملی و مذهبی و شور و نشاطی در هر منطقه با محوریت فعالیت های این مراکز ایجاد شود.

 

روزهای دهه فجر با برنامه های فرهنگی و مذهبی، آذین بندی و برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر در محل و اطراف مساجد فضای هر منطقه را متفاوت و فرصتی برای ایجاد نشاط اجتماعی و تحول در حال و احوال مردم شده است.

 

اجرای نمایش و سرود نیز از دیگر اقداماتی است که در این روزها توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مرحله اجرا گذاشته می شود تا علاوه بر ایجاد شور و نشاط، توانمندی و توانایی های کانون ها را نیز معرفی کند.

 

این روزها گرچه ویروس کرونا بر بسیاری از برنامه ها سایه افکنده اما متناسب با این شرایط فعالیت و برنامه هایی در مرحله اجرا قرار می گیرد و فضای مجازی نیز حال و هوای این روزهای را پیدا کرده است.

*اجرای گروه سرود مساجد در سطح شهر و روستا

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: امسال همانند سال های پیش سرود بچه های مسجد در سطح شهر و روستاها در قالب کاروان های شادی و هنری این برنامه اجرا می شود.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» ادامه داد: اجرای فعالیت سرود کانون ها به صورت هماهنگ و در قالب جشنواره ای فرهنگی و هنری اجرا می شود که پس از انجام این اقدام ارزیابی نیز از تیم ها انجام و برگزیدگان نیز مورد حمایت قرار می گیرند.

 

وی به دیگر برنامه های این روزهای کانون های مساجد نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه، آذین بندی، اجرای فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی و جشن هایی با موضوع فجر فاطمی توسط کانون ها و متناسب با شرایط هر منطقه و ایده های هر مرکز اجرا می شود.

 

*برگزاری گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد

 

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر اصفهان گفت: گفتمان انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر در مساجد این استان با حضور مبلغین و کارشناسان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام «حسن بابایی» ادامه داد: برای اجرای این طرح که در با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در حد مجاز برگزار می شود، 800 روحانی و طلبه به بخش های مختلف اصفهان اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه تغییر روحیه مردم و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های این روزها پیش بینی شده، خاطرنشان کرد: گروه های سیار فرهنگی و هنری در این راستا نقش آفرین هستند و با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده شور و نشاط به مردم داده شود.

*نورافشانی و تکبیرگویی شب 22 بهمن از مساجد

 

یکی از برنامه هایی که متناسب با این روزهای کرونا باید انجام شود استفاده از ظرفیت های مردمی برای تکبیرگویی و نصب پرچم و تبلیغات است که امسال نورافشانی و تکبیرگویی از بام مساجد و دیگر منازل هر منطقه انجام می شود  همبستگی مردم را به نمایش می گذارد.

 

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این روزها باید برنامه ریزی و اقدام لازم را برای تحقق این موضوع انجام دهند تا هماهنگی و انسجام را به نمایش بگذارد.

کد خبر 1022477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha