کسب و کارهای خلاق یکی از نیازهای بنیادین جامعه است

بلاغی گفت: : کسب و کارهای خلاقانه یکی از نیازهای بنیادین جامعه است که اهالی فرهنگ و هنر نیز در راستای کسب و کارهای پایدار، باید به دنبال طرحی باشند که دردی از جامعه درمان کند.

«سیدمحمدحسین بلاغی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان اینکه فرهنگ و هنر و اصحاب فرهنگ و هنر در حقیقت ریه ها و محل تنفس جامعه هستند، اظهار داشت: اساسا جامعه به وسیله فرهنگ و هنر تنفس می کند و انرژی و امید می یابد و فرهنگ یک جامعه نیز به وسیله اهالی فرهنگ و هنر گسترش می یابد.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی افزود: بنابر این اصحاب فرهنگ و هنر باید با اقبال قلبی و معیشتی و ب وجود یک کسب و کار پایدار، علاقمند به اقتصاد فرهنگ و هنر باشند. ما نیز باید در راستای تقویت و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان افزایش تنفس جامعه گام های بلندی برداریم.
بلاغی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر، تصریح کرد: باید در راستای تقویت، تثبیت و پایدار کردن کسب و کارهای فرهنگی و هنری اقدامات مهمی صورت گیرد چرا که یک هنرمند، یک واحد رشد دهنده جامعه است و جامعه را به سمت رشد و تعالی حرکت می دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، توجه به مسائل دیجیتالی در کسب و کار فرهنگی و هنری را امر ضروری عنوان کرد و گفت: امروز هزاره سوم، عصر فعالیت های دیجیتالی، مولتی مدیا، الکترونیک و ارتباطات آنلاین جهانی است که فعالیت در این عرصه تأثیر بسزایی در جامعه دارد.
بلاغی ادامه داد: هنرمندان باید توجه ویژه ای به مسائل، فعالیت ها و هنر دیجیتالی داشته باشند به گونه ای که در عصر کرونایی بسیاری از نهادهای فرهنگی جهان اقدامات خود را از جنبه تجمعی به سمت فعالیت های دیجیتالی سوق داده اند. توجه به حوزه دیجیتال موجب توانمندسازی و پایداری اقتصادی هنرمندان می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تجارتی موفق است که دردی را از جامعه درمان کند، تصریح کرد: کسب و کارهای خلاقانه یکی از نیازهای بنیادین جامعه است که اهالی فرهنگ و هنر نیز در راستای کسب و کارهای پایدار، باید به دنبال طرحی باشند که دردی از جامعه درمان کند.
گفتنی است، دوره های آموزشی «کسب و کارهای فرهنگی و خلاق» و «توانمندسازی در موضوع اقتصاد دیجیتال فرهنگ و هنر» طی روزهای آینده با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با همکاری موسسه ندای وحی، به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

کد خبر 1024193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha