خودکفایی صد درصدی در تولید ماسک از افتخارات بسیج اصناف

حسن پور گفت: خودکفایی صد درصدی در تولید ماسک یکی از افتخارات بسیج اصناف در ایام کرونا است.

به گزار خبرگزاری شبستان از اراک، «غلامرضا حسن پور» امروز در جریان سفر خود به استان مرکزی در دیدار با آیت لله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، به فعالیت های بسیج اصناف اشاره کرد و گفت: بسیج اصناف در بخش های مختلف فعالیت های گسترده ای داشته که نمونه آن در ایام کرونا و مشارکت در تولید ماسک بوده است.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، با بیان اینکه یکی از مسائلی که بسیج اصناف در سال جاری با قوت روی آن کارهای اثربخشی انجام داده، تولید ماسک استاندارد است، افزود: با توجه به نیازی که در کشور وجود داشت امروز خوشبختانه علاوه بر خودکفایی ۱۰۰ درصدی به صادرات ماسک هم دست پیدا کرده ایم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در ابتدای بیماری کرونا کشور تنها ۲۰۰ هزار ماسک تولید می کرد، ادامه داد: با حمایت های بسیج اصناف امروز بیش از ۵۰۰ کارگاه بزرگ در سطح کشور روزانه ۵۰۰ میلیون ماسک تولید می کنند.

 

وی هدف از سفرهای استانی را بررسی میدانی مشکلات اصناف و حمایت از تولید داخلی دانست و بیان کرد: در این سفرها با پیگیری های انجام شده، واحدها و اصناف متعددی به چرخه تولید بازگشته اند و این مسئله در سال جهش تولید با قوت دنبال می شود.

 

حسن پور احیاء کارخانه تولید پارچه چادر در اصفهان، بعد از ۹ سال تعطیلی را از جمله نتایج سفرهای استانی و فعالیت های بسیج اصناف دانست و بیان کرد: این کارخانه تولیدی در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به چرخه تولید باز می گردد.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی اضافه کرد: کارخانه تولید پارچه چادر که با ۱۲۰ نیرو از چرخه تولید خارج شده بود این روزها با بیش از ۲۶۰ نیرو به چرخه تولید بازمی گردد که تولیدات آن با سایر تولیدات خارجی قابلیت رقابت خواهد داشت.

کد خبر 1025207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha