شاعران برجسته ایلامی شعر انقلاب اسلامی  تجلیل شدند

آیین تجلیل از پیشکسوتان و شاعران شعر انقلاب اسلامی با عنوان «راویان بالندگی» با حضور «عبدالجبار کاکایی» و« جلیل صفربیگی» از شاعران برجسته و پیشکسوت کشور در اداره کل کتابخانه های عمومی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس حوزه هنری ایلام در این مراسم که صبح امروز در اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام قبل از انقلاب اسلامی ادبیات کهن و با سابقه‌ای در حوزه ادبیات شفاهی داشته است. 

 

« محمد علی قاسمی»  افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ادبیات و شعر استان دچار یک پویایی شگفت‌انگیز شد که سر منشا آن پایه گذاری انجمن شعر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط آقای عبدالجبار کاکایی بوده است.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام  با اشاره به ادبیات معاصر استان، تصریح کرد: ما در راستای ادبیات معاصر توانسته‌ایم چهره‌های خوبی را به جامعه شعر و ادبیات کشور معرفی کنیم که می‌توان از این میان به کتاب‌های  جلیل صفربیگی اشاره کرد.


«عبدالجبار کاکایی» شاعر نام آشنایی ایلامی در این مراسم اظهار کرد: هر جنبش مردمی با توجه به طبع و رویکردی که دارد، یک رویکرد و نظام لغت شناسی و نظام نشانه شناسی را در زبان را ایجاد می کند.

 

وی با بیان اینکه رابطه بین انقلاب اسلامی با ادبیات انقلاب اسلامی یک رابطه مطلق است، افزود جریان ادبیات  انقلاب اسلامی در جامعه با تلاش های حوزه های فرهنگی و هنری در حال پیشرفت و تثبیت خود است.

 

 کاکایی افزود: با توجه به اینکه زاده ایلام هستم، خوشحالم از اینکه حداقل در حوزه فرهنگ شهر و استان ایلام به مرجعیت فرهنگی رسیده است،

 

وی بیان کرد: استان ایلام امکان رشد استعداد و بالندگی را دارد منوط بر اینکه به این شهر و استان توجه  شود و  زیر سایه مدیران خوب فرهنگی، این تلاش ها به ثمر خواهد نشست.

«جلیل صفربیگی» دیگر شاعر ایلامی نیز در این مراسم به نفوذ یک شاعر در میان عامه مردم اشاره کرد و گفت: این ویژگی یکی از ویژگی های شعر آقای عبدالجبار کاکایی و یکی از ویژگی‌های بارز و خوب اخلاقی این شاعر نامی استان ایلام است.

 

وی بیان کرد:  شیوه پرداخت، و متفکرانه بودن، پر محتوا بودن و فرم و صورت فوق‌العاده امروزی و عالی بودن از ویژگی‌های شعر این شاعر بزرگ ایران است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور در این نشست، اظهار کرد: انشاالله بتوانیم در زمان در فرصتی مناسب از تمامی زحمات آقای عبدالجبار کاکایی تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

 

«عمران خودآموز» بیان کرد: ایشان به عنوان اینکه مهم ترین شاعران بعد انقلاب فرهنگی به شمار می رود، گفت: شاعر و شاعران بازتابنده صدای مردم هستند و به عنوان نوعی محرک توسعه هر کشور در استان ایلام نیز در این زمینه از استعدادهای بالقوه خوبی برخوردار است.

 

گفتنی است، آئین راویان بالندگی به مظنور تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب کشور به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

کد خبر 1025727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha