احیای موقوفات رویکرد پروژه های سرمایه گذاری است/  پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه موقوفه مسجد جامع الشتر

رضایی پور از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مجتمع تجاری خدماتی شهرستان الشتر، گفت: طرح ایجاد بهره‌وری و درآمد پایدار برای موقوفات در راستای اجرای نیات واقفان انجام می شود.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، مهم ترین مسئله، ایجاد بهره‌وری از موقوفات بوده تا بتوانیم با توجه به شرایط و مزیت موقوفات، فعالیت‌های اقتصادی مشخصی را تعریف کنیم.

 

معاون بهره وری اقتصادی  اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: در اجرای طرح های بهره وری موقوفات علاوه بر افزایش بهره‌وری، درآمدها نیز در راستای اجرای نیات واقفان هزینه می شود.



وی با بیان این‌که سیاست دیگری که در حوزه بهره وری موقوفات درنظر گرفته شده است، مهاجرت از اجاره‌داری به سمت انجام انواع فعالیت‌های مشارکتی با حضور بخش خصوصی است، افزود: بر این اساس، تلاش می‌کنیم تا عمران و آبادانی در موقوفات ایجاد شود.

 

رضایی پور با اشاره به اجرای پروژه سرمایه گذاری موقفه مسجد جامعه شهر الشتر، افزود: بر روند اجرای پروژه های سرمایه گذاری موقوفات، نظارت عالیه می شود.

 

وی با اشاره به روند پیشرفت پروژه سرمایه گذاری مشارکتی موقوفه غیر متصرفی مسجد جامع الشتر ادامه داد:  با توجه به اتمام عملیات نصب ساپورت ها و دیوار چینی طبقات، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

رضایی پور ادامه داد: این پروژه مشارکتی بعد از تصویب در کمیته استانی احیای موقوفات و فرآیند جذب سرمایه گذار توسط متولی محترم موقوفه و انعقاد قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری، توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بومی در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه این پروژه در مجموع دارای شش طبقه است، افزود: یک طبقه در تراز منفی(زیرزمین)، یک طبقه در تراز همکف و چهار طبقه روی همکف واقع هستند.

 

رضایی پور اذعان داشت: این پروژه، دارای کاربری های تجاری و خدماتی بوده که بعد از بهره برداری، حداقل ظرفیت ۱۵ نفر اشتغال مستقیم را بوجود خواهد آورده، که این موضوع، یکی از کارکردهای اقتصادی (( وقف)) برای جامعه می باشد.

 

معاون بهره وری اقتصادی  اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: مشکلات اداری در مرحله اخذ پروانه ساختمانی و افزایش قیمت های مصالح و خدمات ساختمانی، در چند ماه اخیر، تاخیراتی را به نسبت برنامه زمانی در ادامه پروژه بوجود آورده که با تلاش های سرمایه گذار محترم پروژه وتامین مالی، پیش بینی می شود، تا پایان نیمه اول سال آتی، عملیات عمرانی این پروژه به اتمام برسد.

 

رضایی پور اظهار کرد: احیای موقوفات، افزایش عواید جهت اجرای نیات واقفین خیر اندیش، ایجاد ارزش افزوده رقبات و کمک به رونق تولید و اشتغال از جمله اهداف اجرای پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های "عمرانی" و  "غیر عمرانی" موقوفات است که با جدیت در حال پیگیری و اجرا می باشد.

کد خبر 1027658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha