توسل به سیره اهل بیت (ع) راه حل بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است

احسانی گفت: توسل به سیره اهل بیت (ع) می تواند راه گشایی بسیاری از مشکلات فردی و همچنین معظلات و آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در حوزه فرهنگ سازی هر دین نیاز به الگو دارد که از آن الهام بگیرد و در مسیر رشد و ترقی حرکت کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: ارزش ها و آموزه های اسلامی الهام گرفته از قرآن و زندگی اهل بیت (ع) او بسیاری از این آموزه ها و  ارزش های اسلامی و دینی راهنمایی زندگی هر فردی است.

 

وی ادامه داد: الگو گیری از زندگی بزرگان دین و ائمه اطهار (ع) چراغ روشنایی مسیر زندگی افراد است که بسیاری از آسیب های اجتماعی را  حل می کند، چرا که بسیاری از آسیب های اجتماعی با الهام از آموزه های دینی قابل حل است.

 

وی اظهار داشت: توسل به سیره اهل بیت (ع) می تواند راه گشایی بسیاری از مشکلات بسیاری از معظلات و آسیب های اجتماعی در جامعه باشد.

 

گفتنی است، روز سیزدهم ماه رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین على(ع) است و اولین روز از ایام البیض است. روزه گرفتن در این روز و دو روز بعد، ثواب فراوانى دارد و هر کس که بخواهد عمل «امّ داوود» را بجا آورد باید این سه روز را روزه بگیرد.

 

علاوه بر اینکه در روایات، اعمالی در باب بهره مندی از فضیلت ماه رجب وارد شده است؛ حتی برای کسانی که قادر به روزه داری این ماه نیستند، اذکاری از ائمه معصومین(ع) سفارش شده است تا همه دلسوختگان و مشتاقان بتوانند با انجام کوچکترین عمل از ثواب و فضیلت روزه این ماه مبارک بهره مند گردند.

 

 

کد خبر 1030689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha