ایران در زمینه تولید « ست دیالیز» به مرحله خودکفایی رسید است

عسکری با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ میلیون « ست دیالیز» در البرز تولید می شود گفت: ایران در زمینه تولید « ست دیالیز» به مرحله خودکفایی رسید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علیرضا عسگری» طی آئین بهره برداری از سه خط توسعه ای و تولید قطعات دستگاه دیالیز که سه شنبه 5 اسفند در کرج انجام شد گفت: توسعه خط تولید ست های دیالیز در راستای تحقق شعار سال انجام شد.

 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور افزود: شرکت ساخت تجهیزات پزشکی سها در استان البرز به صورت سالانه 20 میلیون ست دیالیز تولید می کند و این درحالی است که نیاز کشور 70 میلیون عدد ست دیالیز در سال است.

 

به گفته عسکری، طی سال های گذشته ایران از کشورهای ژاپن و اسپانیا ست دیالیز وارد می کرد اما جریان تحریم های اقتصادی زمینه ای را فراهم آورد که متخصصان داخلی با اهتمام خود نسبت به تولید ست های دیالیز در کشور شروع به فعالیت جدی تا مرحله خودکفایی کشور کردند.

 

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه های صورت گرفته در جهت تحقق شعار سال برمبنای « جهش تولید» راه اندازی خط تولید محفظه خواص پودر بی کربنات دستگاه دیالیز است.

 

وی بیان کرد: راه اندازی خط تولید محفظه خواش پودر بی کربنات دستگاه دیالیز به صورت سالانه یک هزار و 400 عدد در کشور گام دیگری در جهت خودکفایی است.

 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی خط تولید صافی دیالیز نیز با تولید 2 میلیون در سال بخش دیگری از گام هایی است که در جریان خودکفایی انجام شده است.

 

 

کد خبر 1030734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha