برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر در کرمانشاه / ثبت نام از داوطلبین بصورت مجازی انجام می شود

بالایی، گفت: انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیکی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه امروز (۱۱ اسفند) در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: داوطلبین شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی در شهرها از ۲۰ تا ۲۶ اسفند و در  روستاها نیز از ۱۶ تا ۲۲ فروردین می توانند جهت ثبت نام اقدام کنند.

 

وی  با اشاره به اینکه ثبت نام از کاندیداها در این دوره به صورت الکترونیکی انجام می شود، افزود: و دواطبین می توانند از طریق دفاتر پیشخوان و کافی نت ها ثبت نام انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری در فرمانداری نیست.

 

بالایی تصریح کرد: پس از مرحله ثبت نام، افرادی که برای حضور در انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند در بازه زمانی که به آنها اعلام می شود باید با مراجعه به فرمانداری مدارک خود را تحویل دهند.

 

دبیر ستاد انتخابات در استان کرمانشاه با اشاره به شرایط ثبت نام  جهت شرکت داوطبین در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: داشتن تابعیت ایران، اعتقاد و التزام به اسلام و ولایت فقیه و داشتن حداقل۲۵سال سن، در روستاهای تا ۲۰۰ خانوار، خواندن و نوشتن و در روستاهای با جمعیت بیشتر به مدرک دیپلم و در شهرهای تا ۲۰هزار نفر جمعیت به مدرک فوق دیپلم و شهرهای با جمعیت بیشتر به مدرک تحصیلی لیسانس نیاز است.

 

وی اظهار کرد:انتخابات شوراها در ۳۵ شهر استان و تمام روستاهایی که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲۰خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت بودند برگزار و در این انتخابات بر اساس جمعیت شهرها، در یک شهر استان یازده عضو اصلی، در سه شهر هفت عضو و در ۳۱ شهر پنج عضو اصلی و در ۱۷ روستای استان پنج عضو اصلی و در ۱۳۸۶ روستا نیز سه عضو اصلی خواهیم داشت.

 

بالایی در پایان گفت: قانونمداری، بی طرفی و امانت داری از موضوعات مهم و مورد توجه در ستاد انتخابات استان است که برای رسیدن به این اهداف برنامه هایی تدوین شده است و امیدواریم این انتخابات در فضای کاملا سالم و بدور از هر گونه جنجال و هیاهویی برگزار شود.

 

کد خبر 1032825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha