کانون‌های مساجد بستری انسان‌ساز جهت تقویت بنیه علمی و فکری نوجوانان و جوانان هستند

آیت‌الله حیدری کانون‌های مساجد را بستری انسان‌ساز جهت تقویت بنیه علمی و فکری نوجوانان و جوانان دانست و گفت: برای رونق بخشی کانون‌های مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی باید توجه جدی به این مراکز داشته باشند.

«آیت‌الله محسن حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تبریک فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: اصل راه‌اندازی کانون‌های مساجد یک حرکت با برکتی بود که به عنوان بستری مناسب برای تربیت جوانان و نوجوانان در مساجد تشکیل شدند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این مراکز در برخی دوره‌ها که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مساجد و مسائل دینی و ... توجه داشته خوب عمل کردند ولی در شرایطی نیز به این کانون‌ها مقداری بی‌توجهی شد و در دوره‌هایی نیز کانون‌ها مورد توجه بودند ولی به دلیل کاهش اعتبارات فرهنگی، بودجه‌ای در اختیار نداشتند که به این مراکز تزریق شود.

 

وی اضافه کرد: برای رونق بخشی کانون‌های مساجد هم باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی توجه جدی به مساجد داشته باشند و به کانون‌ها به عنوان یک بستر انسان‌ساز، تربیتی، علمی و اخلاقی جهت تقویت بنیه علمی و فکری نوجوانان بنگرند و با اختصاص اعتبارات مناسب برای انجام فعالیت‌های فرهنگی انگیزه و نشاط ایجاد کنند.

 

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه کانون‌های مساجد بستری مناسب برای همه فعالیت‌های انقلابی از جمله تبیین بیانیه گام دوم انقلاب هستند تصریح کرد: اگر جوانان ما در عمق این تعالیم و آموزه‌های مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب قرار گیرند، آنها جوانانی رشید، انقلابی، مسئول و متعهد بار می‌آیند در غیر این صورت نسبت به انقلاب بی‌تفاوت خواهد بود بنابراین کانون‌های مساجد نقش مهمی در تبیین این خصوص دارند.

 

کد خبر 1035555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha