تکاپوی کانون های مساجد تیران و کرون در طرح ایران قوی

کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون در طرح ایران قوی با تکاپو و تلاش جدی، به جایگاه ها ویژه ای در استان اصفهان با وجود محدودیت ها رسیده اند که درخشش آنان در حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، 54 کانون فرهنگی و هنری در مساجد تیران و کرون به ثبت رسیده که بیش از 50 درصد آن ها فعالیت مستمر داشته و در مسیر سیاست های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور قرار گرفته اند.

 

این مراکز فرهنگی و هنری که در گذشته فعالیت های مستمر و زیادی داشته اند این روزها به دلیل محدودیت های منطقه ای نتوانسته اند حضور 100 درصدی در طرح فهما و ایران قوی داشته باشند، اما با این وجود تلاش و تکاپوی جدی در این عرصه رقابتی داشته و البته فعالیت های محلی خود را نیز ادامه داده اند.

 

از بین 54 کانون فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان تنها حدود 15 باب آن ها در سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران فعالیت دارند .و مابقی در بخش های روستایی قرار گرفته اند که فعالیت مهمی در حوزه روستا دارند.

 

تیران و کرون جز شهرستان های کمتر برخوردار استان اصفهان است و سطح مقایسه این منطقه با کلانشهر اصفهان، نجف آباد، کاشان، خمینی شهر و شاهین شهر متفاوت است و نباید انتظارات زیادی داشت تا در یک رقابت یکسان قادر به کسب امتیاز و رتبه های ملی باشند.

توجه به محدودیت های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فضای رقابتی را عادلانه تر می کند اما با این وجود تیران و کرون در رتبه بندی های استانی، پس از کاشان در حوزه کانون های مساجد طلایه دار و پرچم موفقیتش برافراشته شده است.

 

مسئولان محلی نگاه ویژه ای به این مراکز فرهنگی و هنری دارند و همواره از این نهادهای مردمی، فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی حمایت کرده اند و خیرین نیز مشارکت خوبی داشته اند که اگر حمایت های ویژه ستاد کانون های مساجد کشور در این مسیر قرار گیرد آنگاه مثلت حمایت از کانون های مساجد تکمیل خواهد شد.

 

*رقابت کانون های روستایی و شهری

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد گفت: کانون های روستای و شهری در طرح فهما و ایران قوی ارزیابی یکسانی داشتند در حالی که ظرفیت و توانایی و امکانات مراکز شهری بیش از مراکز روستایی است.

 

«مریم شهیدی» با بیان اینکه امسال بیش از هفت هزار امتیاز در قالب طرح ایران قوی کسب شده، خاطرنشان کرد: امکانات زیرساختی در روستاها مثل رایانه، اینترنت پرسرعت مثل شهر و قابلیت های فرهنگی و هنری وجود ندارد و این موضوع مانعی برای کسب امتیازات بیشتر شده است.

وی ادامه داد: بچه های روستایی به دلیل نبود مراکز فراغتی، تنها امیدشان به کانون های مساجد است و البته مسئولان محلی از این مراکز حمایت می کنند اما نیازمند اعتبارات ملی و تجهیزات هستیم.

 

*حمایت مسئولان شهرستانی از کانون های مساجد

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری غدیر تیران گفت: مسئولان شهرستان فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های مساجد حمایت می کنند اما با توجه به محدودیت منابع ملی به کمک ستاد کانون های مساجد نیاز بیشتری است.

 

«عارف جعفری» با بیان اینکه به دنبال تاسیس استادیو برای گروه های هنری کانون های مساجد هستیم، تصریح کرد: در این خصوص خیرین و مدیران منطقه همکاری کرده اند که امیدواریم به زودی این اتفاق برای انجام فعالیت های حرفه ای صورت بگیرد.
تخارات تیران وکرون در حوزه کانون های مساجد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: این شهرستان افتخارت زیادی در حوزه کانون های مساجد داشته که نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه است.

 

«اقبال صالحی» با بیان اینکه گروه سرود کانون غدیر، فعالیت های دیجیتال و جدید فرهنگی و هنری کانون امام حسن مجتبی و فعالیت های مراکز روستایی قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز شهری و روستایی در سطح ملی بازتاب خوبی داشته است.

 

وی ادامه داد: منفعت عملکرد این مراکز به مردم می رسد و همگان از ظرفیت های آن ها استفاده می کنند و فرصتی برای آینده و پیشرفت نسل های جدید خواهد شد.

 

*بازدید رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های مساجد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در مقاطع مختلف زمانی از کانون های مساجد بازدید و چالش ها و مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار می دهد، که این اقدام همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور، برای هفت کانون فعال انجام شد.

بازدید از کانون فرهنگی و هنری غدیر، شهدای عزیزآباد، امام حسن مجتبی، جوانان بهشت، آیت الله مظاهری، شهدای آپونه و قلعه موسی خان به عنوان مراکز دارای بیشتری امتیاز در فهما انجام و لوح سپاس به مدیران آن ها اهدا شد.

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران واقع در مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران به مرحله نهایی داوری های طرح ایران قوی راه یافته است.

 

کد خبر 1036030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha