اجرای قانون پایانه های فروشگاهی شامل همه فعالان اقتصادی در هر سطحی می شود

علیزاده گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی شامل همه فعالان اقتصادی در هر سطحی می شود و کد شناسه پایانه فروشگاهی و کد شناسه حافظه مالیاتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمود علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص صندوق مکانیزه فروش تصریح کرد: دیگر تنها بحث صندوق مکانیزه فروش نیست و پایانه های فروشگاهی در قانون مطرح است که از اول خرداد سال آینده ثبت نام مودیان و فعالان اقتصادی و اجرای قانون  پایانه های فروشگاهی شروع می شود.

او افزود: طبق این قانون، هر ابزار و دستگاهی که قابلیت صدور صورت حساب الکترونیکی داشته باشد به عنوان پایانه فروشگاهی محسوب می شود که فراتر از صندوق مکانیزه است.

علیزاده گفت: بر اساس این قانون، فعالان اقتصادی برای ثبت رویدادهای مالی خود باید صورت حساب های الکترونیکی تولید کنند که  دارای کد شناسه هایی هستند و مشخص می شود صورت حساب توسط چه پایانه ای و در کجا صادر شده است که در حافظه مالیاتی قرار گرفته و  صورت حساب در کارپوشه فعال اقتصادی قرار می گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی شامل همه فعالان اقتصادی در هر سطحی می شود و کد شناسه پایانه  فروشگاهی و کد شناسه حافظه مالیاتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

علیزاده گفت: فعالان اقتصادی ۳ دسته هستند؛ افرادی که با دولت معامله دارند،کسب و کار هایی که به دیگری می فروشند و فروشگاه هایی که به مصرف کننده می فروشند. ابزارهای پایانه فروشگاهی هر کدام از آنها با هم متفاوت است.

معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: طبق این قانون پایانه های فروشگاهی ، کلیه اطلاعات صورت حساب مودی به دست ما می رسد و دیگر نیازی به بررسی مالیات بر ارزش افزوده نیست و تنها  ۲.۵ درصد برای  راستی آزمایی بررسی می شود. کلیه فرایند ها به صورت الکترونیک و بدون دخالت افراد انجام می گیرد و امکان خطا و تخلف کاهش می یابد.

او افزود: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مودی در کارپوشه صادر می شود و کل فرایند کانالیزه شده است و اطلاعات منتقل به کارپوشه می شود. در آينده نزدیک نیازی نداریم که مودی فهرست اظهار نامه مالیاتی به ما بدهد.

علیزاده ادامه داد: یک سامانه استعلام صورت حساب الکترونیکی داریم که صورت حساب قابلیت جعل کردن نداشته باشد. هر صورت حساب سه کد شناسه دارد؛ کد شناسه پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و شماره صورت حساب الکترونیکی که ذخیره شده و به کارپوشه مودی منتقل می شود.

او  بیان کرد: با اجرایی شدن  این قانون، صورت حساب‌های خارج از این چارچوب قبول نمی‌شود و کسب و کارهای ثبت نام نشده در این سامانه قابلیت صدور صورت حساب ندارد.

کد خبر 1036179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha