هوشیار بودن نظام اسلامی دلیل اصلی دشمنی استکبار است

آیت الله عبادی با بیان اینکه فهمیده و هوشیار بودن نظام اسلامی دلیل اصلی دشمنی استکبار است، گفت: روحانیون و علما در این شرایط باید به تبیین اسلام سیاسی، اسلام حکومتی، اسلام ولایی و بیان کلیات و معیارهای ارزشمند در جهت روشنگری مردم بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» صبح امروز (25 اسفند) در دیدار با جمعی از روحانیون خراسان جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای دین استوار شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی باید از نظر کارشناسان در هر زمینه ای استفاده کرد، افزود: استفاده از نظر کارشناسان چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل فقهی نیاز جامعه است و این موضوع باید در جامعه هر روز تقویت شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی، کشورهای ثروتمندی هستند، ادامه داد: کشورهای اسلامی در حوزه نفت، گاز و معادن ذخایر ارزشمندی دارند و دشمنان چه در شرق و چه در غرب در مقابل مسلمین خیلی فقیر هستند و ثروت مال مسلمین است، اما این ثروت مسلمین دست کیست؟ این ثروت صرفا فقط مال و پول نیست بلکه خون مسلمین است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اگر قضیه بر عکس بود و این ثروت ها و ذخائر دست دشمنان می بود و بیاندیشید که اگر می خواستید فقط یک بطری نفت از آن ها بگیرید چطور به شما می دادند؟ نمی دادند مگر به قیمت این که به همه شئون شما مسلط شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دشمن یک سری آدم های مسخره را مسلط می کند، افزود: بعد نرخ را با انواع شگردها و حیله ها تعیین می کند بدانید که دشمنان مانند یک رودخانه، جان و اموال مسلمانان را می برند و حتی طلبکار هم هستند.

 

 آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن به سادگی از آن طرف دنیا آمده اند و در کشورهای خاورمیانه غارت می کنند، ادامه داد: شهرها را ویران و مسلمان ها را آواره می کنند و بعد با کمال پررویی طلبکار هستند و تحت عنوان حقوق بشر برای مثال می گویند ایران در سوریه چه کار می کند؟

 

وی تاکید کرد: موضوع اقتصاد صرفا ثروت و مال نیست بلکه خون و حیات است و دشمن کاملا به پایان کار توجه دارد یعنی ضمن اینکه آن ها همه چیز را غارت می کنند خون رگ و حیات جامعه را نیز می کشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: بازی هایی که دشمنان در قضیه هسته ای ایران در می آورند و می گویند ایران می خواهد بمب هسته ای داشته باشد اصلا بحث این حرف ها نیست، خودشان بهتر می دانند بحث این است که آن ها می خواهند نفت را غارت کنند و وقتی که به پایان رسید انرژی دیگری دست مسلمانان نباشد و بعد ما گدای آن ها شویم و گدای آنها هم که شدیم مجانی گدا را ول نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن از خودش نیرو نمی آورد تا در اینجا با مردم درگیر شود، افزود: دشمن یک سری انسان احمق به ظاهر مسلمان را در سیستم های مختلف پیدا می کند و به عنوان تروریسم در قالب القاعده، داعش، سپاه صحابه و غیره ایجاد می کند و باعث می شود مسلمان ها با مسلمان ها بجنگند و همدیگر را قتل عام کنند و دشمن هم با خیال راحت مشغول غارتگری شود.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه فهمیده بودن سیستم نظام اسلامی دلیل اصلی دشمنی استکبار با این کشور است، گفت: سیستم جمهوری اسلامی یک سیستم واقعا هوشیار، بیدار و دشمن شناس و دارای آینده‌ای مشخص است و دشمنان به هیچ نحو با آن کنار نمی آیند چون هم آن ها درخباثتشان هوشیار هستند و هم توجه دارند که سیستم نظام جمهوری اسلامی در روند خود هوشیار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دنیای امروز به 2 قطب تبدیل شده است، ادامه داد: یک قطب اسلام مظلوم است که توسط خود مسلمان ها نسبت به آن بی مهری می شود و نمی فهمند و آن طرف هم که دشمنان قرار دارند و به تعبیر خودشان همه گزینه ها که بدتر از همه مکر و حیله و شبهه است را روی میز دارند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: دشمنان به انواع و اقسام و اسم های مختلف از قبیل نفوذ، مشکلات اقتصادی و غیره به اجرای طرح های خود می پردازند و در همه جا اره به دست گرفته اند و در حال بریدن این درخت کهن هستند و متاسفانه مسلمان ها و نامسلمان ها فقط تماشاگر هستند و انقلابی های واقعی هم دارند خون دل می خورند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به نقش روحانیون در مبارزه با نقشه های دشمن گفت: در راه مقابله با دشمنان و تبیین مسائل سیاسی روز باید روحانیون و علمای دین به عنوان کارشناس در صحنه مبارزه حاضر شوند و انواع و اقسام محاسبات و معادلات را در این راه داشته باشند.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه دشمن از بستر فضای مجازی نوجوانان و جوانان کشور را هدف قرار داده است، افزود: در این شرایط ملاحظه می کنید که دشمن امروز با استفاده از ابزار فضای مجازی همه چیز را به خورد نوجوانان و جوانان عزیز ایران می دهند اما متاسفانه ما در حوزه تعلیم، تربیت، سیاست و اقتصاد طرح و برنامه مناسبی نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: روحانیون و علما در این شرایط باید به تبیین اسلام سیاسی، اسلام حکومتی، اسلام ولایی و بیان کلیات و معیارهای ارزشمند در جهت روشنگری مردم بپردازند و از مردم نمی شود توقع داشت که همه‌ی آنان بتوانند مسائل پیچیده سیاسی را تحلیل کنند لذا این وظیفه تبیین و بصیرت افزایی از رسالت های روحانیت است.

 

آیت الله عبادی در پایان گفت: در جهت تبیین مسائل و روشنگری برای مردم اقدام کنید و بدانید که مهمترین استوانه ای که اسلام راستین را حفظ می کند نظام مقدس جمهوری اسلامی  است و آن هم مربوط به مسئولین و علمای دین است که در صحنه های مختلف سیاسی عمل می کنند.

 

 

کد خبر 1037836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha