نماز جمعه تجدید روح دینی و نشاط معنوی در بین مسلمان است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برای ترغیب کودکان و نوجوانان باید اقداماتی متناسب با سن آنها انجام بگیرد، گفت: نماز جمعه ظرفیت هایی دارد که باید از آنها به درستی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با اعضای ستاد  نماز جمعه استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک سال نو، اظهار کرد: اقامه نماز از نشانه های حکومت صالحان است و نماز جمعه ظرفیت هایی دارد که باید از آنها به درستی استفاده شود.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با اشاره به حضور بانوان در نماز جمعه، گفت:  که اگر در نماز جمعه مکانی برای نگهداری اطفال فراهم شود و مادرها از این لحاظ نگرانی نداشته باشند، قطعا در حضور بانوان در نماز جمعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی افزود: در نماز جمعه باید وقت کوتاهی را به سخنان پیش از خطبه ها اختصاص دهیم که در آن کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه به مباحث مهم تربیتی، سیاسی، اجتماع متناسب با شرایط جامعه بپردازند

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تاکید بر اینکه برای ترغیب  کودکان و نوجوانان باید اقداماتی متناسب با سن آنها انجام بگیرد، ابراز کرد:  صدا و سیمای استان لازم نیست در گزارش ها و قاب دوربین سیما همش تصاویر بنده پخش شود، بسیار زیباتر و ترغیب کننده است اگر تصاویر بچه ها را بیشتر پخش کنید و آنها خود را از قاب تلویزیون ببینند.

 

 وی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که برخوردهای مناسب عاطفی در نماز جمعه نسبت به  کودکان و نوجوانان برای حضور در نماز جمعه بسیار مهم است و باید انجام بگیرد.   

 

امام جمعه ایلام ضمن بیان این نکته که هدف ما این است که نماز جمعه با شکوهتر و تاثیر گذارتر باشد، تصریح کرد: رقیب ما امروز رقیب جدی است، رقیب ما فضای مجازی و گوشی های همراه هستند، دشمن دارد ذهن ها را طوری بمباران می کند که به سمت نماز و خدا و امام حسین نیایند

 

 وی بیان کرد: یک مشکل جدی تر این است که دین مردم با دولت گره خورده است و متاسفانه بعضیها گرانی و تورم و بیکاری را به اسلام ربط می دهند و تفکیکی میان این موارد نیز انجام نمی دهند،

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر دولت به هر دلیلی ضعیف عمل کرده است، چه ربطی به نماز جمعه یا خواندن نماز در خانه و ارتباط با خدا دارد؟ این تفکیکی است که انجام نمی شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ضمن تاکید بر برخورد مناسب با افراد در مراسم  نماز جمعه، خاطرنشان کرد: برای ترغیب حضور در نماز جمعه باید روشمان را تغییر بدهیم و هر جا لازم است از نیروهای جدید در این مسیر استقبال کنیم.

کد خبر 1038483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha