برگزاری اعیاد شعبانیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی/تداوم کمک مؤمنانه در نیمه شعبان

حجت الاسلام والمسلمین یاسین آبادی گفت: برنامه‌های جشن‌های مسجد مقدس جمکران در دهه مهدویت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، یاسین حسین آبادی،در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت: ۲۰۰ خادم آموزش دیده در قالب خادمان سلامت برنامه‌های این ایام را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌کنند. 

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به وجود دو نیمه‌ شعبان در سال ۱۴۰۰ از طراحی برنامه‌های متنوع در سال مهدوی و اعیاد نیمه شعبان خبر داد. 

 

حسین آبادی از برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 80 نقطه جهان خبر داد و گفت: کمپین «همدلی برای ظهور» با هشتگ «عید نو، عهد نو» و شعار «مرا عهدی است با جانان ... » از جمله برنامه های بزرگداشت نیمه شعبان خواهد بود.

 

وی کمپین همدلی برای ظهور، توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان، بردن جشن‌های نیمه شعبان به داخل منازل، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف برای تبیین حکومت مهدوی و شخصیت حضرت صاحب الزمان (عج) در بین خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان را از مهمترین برنامه‌های این ایام برشمرد و یادآور شد: آئین احیای شب نیمه شعبان از ساعت ۲۴ در مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه شاخص با سخنرانی و دعای استغاثه به درگاه حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و جشن روز نیمه شعبان هم از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

 

حسین آبادی به تشکیل قرارگاه کمک مؤمنانه در مسجد مقدس جمکران پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان گذشته اشاره کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران در همان غروب نیمه شعبان گذشته و در لبیک به فراخوان رهبر معظم انقلاب، قرارگاه کمک مؤمنانه را تشکیل داد که این قرارگاه تا کنون در 5 گام موفق به توزیع بالغ بر 80 تُن گوشت و همچنین 700 هزار پُرس غذای گرم در بین نیازمندان قم و شهرهای اطراف شده است.

 

وی با اشاره به آغاز موج چهارم شیوع کرونا همه برنامه‌های این ایام را به صورت مجازی و بدون حضور زائران عنوان کرد و گفت: البته همه زیرساخت‌ها برای پذیرایی حضوری از زائران فراهم شده است، اما مسجد مقدس جمکران تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

کد خبر 1038968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha