وجود صف های طولانی خرید مرغ نشان از عدم توجه به سیاست های «جهش تولید» دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی به عدم توفیق مسئولین در تولید و عرضه مرغ اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید مرغ ایران و مازندران بیشتر از نیاز داخل است و چرا از خارج وارد می کنند نشانه اینکه در این حوزه سیاست های «جهش تولید» را به درستی جامعه عمل نپوشاندیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(29اسفند) در خطبه های آخرین نمازجمعه سال 99 اظهار کرد: همه شما مردان و زنان خدایی، باایمان و نمازگزاران ارزشمند وخود را به تقوا و پرهیزگاری سفارش و توصیه می کنم در این روزهایی از ماه مبارک و در آستانه روز با عظمت نیمه شعبان  دستاورد ما از نمازجمعه انشاء الله تقوا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: همانطوری که دشمنی های شیاطین و هوای نفس ما روز افزون است وسیله دفاعی ما که تقواست باید به صورت روز افزون قوی تر بشود و در یک سطح باقی نماند.

 

وی به خطبه های مجازی نماز جمعه ساری در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: امیرالمومنان علی علیه السلام در یکی از خطبه های نمازجمعه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را سبب در رحمت خداوند معرفی کردند. یعنی پیامبر رحمت للعالمین است، اسلام دین رافت و رحمت است و اخلاق پیامبر اخلاق خوش است.

 

خطیب جمعه ساری اظهار کرد:دشمنان انقلاب اسلامی گاهی می گویند اسلام رحمانی اما آنهایی که این شعار را سر می دهند بعضا دانسته و یا ندانسته هدف های نادرست را تعقیب می کنند حذف برنامه دفاع، ایثار و مبارزه با ظلم را پیگیر هستند.اساساً به دنبال نفی اسلام سیاسی هستند.

 

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر حیات طیبه اشاره کرد و افزود:اگر یک دین بخواهد حیات طیبه به وجود بیاورد صرفا با چند تا تذکر و نصیحت نمی تواند این کار را انجام دهد. مناسبات اجتماعی و قدرت سیاسی و برپاداشتن نظام سیاسی پشتوانه به وجود آمدن حیات طیبه است

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه با تاکید مجدد بر تقوا پیشه گی گفت: اگر می خواهیم از حمایت الهی برخوردار باشیم باید کاری کنیم که خدا از ما خشنود باشد و این مهم با تقوا پیشه کردند محقق خواهد شد.

 

وی با ابراز خرسندی از بازگشایی مصلی‌ها استان خواستار توجه و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا توسط مردم شد و همچنین برای پیشگیری از شیوع این ویروس از مردم خواست تا در نوروز دید وبازدیدهای خانوادگی و دورهمی ها را کم کنند تا دوباره شاهد اوج گیری کرونا در استان نباشیم.

 

امام جمعه ساری با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک سال نو به دستاوردهای سفر آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه به استان اشاره کرد و خواستار پیگیری مسئولان اجرایی و قضایی استان برای تحقق و اجرایی شدن مصوبات سفر شد.

 

وی ضمن بازخوانی مجدد شعار سال «جهش تولید» افزود:سال «جهش تولید» بوده الحمدلله مسئولین تاحدودی زحمت کشیدند و باید ارزیابی شود که چند درصد نتیجه گرفتیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به عدم توفیق مسئولین در تولید و عرضه گوشت سفید(مرغ) اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید مرغ ایران و مازندران بیشتر از نیاز داخل است و چرا از خارج وارد می کنند نشانه اینکه در این حوزه سیاست های «جهش تولید» را به درستی جامعه عمل نپوشاندیم.

 

وی ایستادن مردم در صف طولانی خرید مرغ را زیبنده مردم شریف ایران اسلامی ندانست و بیان کرد: این شیوه توزیع مرغ در شأن مردم ایران عزیز نبوده و باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا شاهد صف های طویل نباشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی سال 99را سال شکست فشار حداکثری آمریکا دانست و گفت: بایدن هم راه همان گذشتگان را در پیش گرفته است اما مردم ما با وجود مشکلات فراوان اقتصادی پشت نظام را خالی نکردند .

 

وی صبر، بصیرت و استقامت مردم  ایران اسلامی را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: همه مردم و مسئولین وحدت کلمه(حرکت در مسیر تحقق منویات رهبری) داشته باشند.

 

امام جمعه ساری برلزوم تحقق منویات رهبری تاکید کرد و گفت: کاربران فضای مجازی به ترتیب سه جمله‌ی زیر را به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جملات رهبر انقلاب در سال99، برگزیدند. «دولت جوان حزب الهی علاج مشکلات کشور است»، «همه بدانند علاج شکلات در داخل کشور است» و «گرانی شب عید را علاج کنید وضعیت معیشتی مردم غصه بزرگی است».

کد خبر 1039263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha