بخشی از مأموریت مهم تاریخی ملت ایران در سال ۱۴۰۰ رقم می خورد/ همه باید مراقب غوغاسالاری و فضاسازی کاذب باشند

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بخشی از مأموریت مهم تاریخی ملت ایران در سال ۱۴۰۰ رقم می خورد؛ گفت: مراقب فضاسازی کاذب، غوغاسالاری، آشوب های احتمالی، تهمت زنی ها و خروج از رقابت های اسلامی و دینی و ...باشید.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه(29 اسفند)در خطبه های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای و استفاده از روایتی از امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه «به صورت جدی با دنیا پرستی و دل بستن به دنیا مبارزه کنید که ساکن دنیا در حال کوچ از دنیا است و کسانی که در دنیا اقامت کردند، محکوم به جدایی از دنیا هستند» افزود: اگر خود به فکر رفتن نباشیم مطمئین باشیم که ما را از دنیا جدا خواهند کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از راه های عملیاتی شدن تقوای الهی دل نبستن به دنیای زودگذر است؛ در ادامه سلسله مباحث هفتگی درباره شخصیت حقیقی انسان از دیدگاه اسلام و قرآن و روایات؛ اظهار کرد: یکی از نکات مهم و ارزشمند در رابطه با شخصیت انسان توجه به اینکه او بخش قابل توجهی از اسرار هستی است.

 

 

وی ادامه داد: نشانه های بزرگی از خلقت مادی و معنوی در انسان نهفته است زیرا خلقت او به گونه ای است که در او آیه و نشانه است از طرفی خصلت ها و خوی او و صفات انسان معجونی است از آنچه در موجودات زنده وجود دارد.

 

 

امام جمعه کرمان در ادامه به سیر تکوّن جنین بر اساس قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: پس از اشاره به مراحل مختلف خلقت؛ در آخرین مرحله، آنجا که دیگر کلمه «خلق» نمی تواند همه واقعیت او را به تصویر بکشاند و نیاز به کمک دیگری دارد؛ از عبارت« ثُمَّ أنْشَأْنَاهُ خَلْقاً آخَرَ ...» استفاده می کند.

 

 

وی با تصریح به این نکته که «انشاء» خصوصیتی دارد و آن « ایجاد همراه با تربیت» است؛ افزود: وقتی حرف از دمیدن روح است که کانون حس و حرکت جنبین است با کلمه انشاء مطرح می شود که در این، معارف فراوانی نهفته است.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: دمیدن روح برای هر فردی مرحله ای است که شأنیت جانشینی خدا را به انسان می بخشد لذا در این مرحله از خلقت تفاوت فراوانی وجود دارد و نکته مهم دیگر در رابطه با انسان نعمت های فراوان در خلقت از جمله نعمت نطق و بیان است.

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین روز جوان؛ این روز را به جوانان پرکار و مجاهد و ارزش محور کشور و جوانانی که کارهای بسیار سخت و حساس را به بهترین وجه ممکن به انجام رساندند؛ تبریک گفت.

 

 

امام جمعه کرمان با گرامیداشت سالروز تأسیس حوزه علمیه قم توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی؛  اثرات چشمگیر و تربیت علمای ربانی و عظیم الشأنی که در دوره حیات و زندگی خود خدمات ارزنده فراوانی ارائه کردند و همچنان این پرچم را برافراشته نگه داشتند؛ گرامی داشت و امامین انقلاب را تربیت یافتگان این حوزه دانست و افزود: با وجود هجمه هایی که به این حوزه شده اما همچنان مقاوم ایستاده است.

 

 

وی با تبریک فرا رسیدن سال نو و توصیه به مواظب و مراقبت به اینکه ویروس بی رحم کرونا از تعطیلات سوءاستفاده نکند؛ ادامه داد: در حالی وارد سال 1400 می شویم که دو مسئله مهم در پیش داریم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دشمنی های آمریکا یکی پس از دیگری افشا می شود و آنجا که سند امنیت آمریکا مطرح می شود و به صراحت بخشی از افکار شوم خود را در این سند اوردند، باید توجه کرد در این سند دشمن شماره یک خود را همچنان نظام جممهوری اسلامی می دانند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تفاوتی میان دولت های آمریکا اعم از جمهوری خواه و دموکرات نیست؛ خاطرنشان کرد: باید توجه داشت آنان دفاع از رژیم جعلی اسراییل را برای خود لازم و جزو خط قرمزها می دانند و و این سند بخشی از درنده خویی آمریکا و استکبار جهانی را به صراحت اعلام می کند و در صحنه های مختلف تلاش دارند با زور و قلدری ملت ها را تحت تاثیر خود قرار دهند.

 

 

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه به هیچوجه نباید غفلت کرد و یا در مقاومت خود سست شویم؛ افزود: هر گاه شکست را جلوی خود می بینند ادبیات آنها عوض می شود و کوچکترین نرمشی نشان نمی دهند؛ از روزی که استان مآرب یمن در آستانه آزادسازی قرار گرفته گفتمان استکبار جهانی را دقت کنید!

 

 

وی ادامه داد: راه عمل به تکلیف و وظیفه  همان است که رهبری فرمودند؛ بصیرت و صبر را در باید به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهیم.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شهر و روستا و انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری در سال1400 اظهار کرد: بخشی از مأموریت مهم تاریخی ما در سال 1400 رقم خواهد خورد و نیاز به دولتی با انگیزه، توانمند، انقلابی، وظیفه محور و... داریم که مأموریت بزرگ مقابله با شیطان بزرگ را به صورت جدی در گفتمان و عمل به معنای واقعی انجام دهد.

 

 

وی با بیان اینکه نیاز به دولتی داریم همه اقشار مردم را با خود همراه و از همه ظرفیت های کشور نهایت استفاده را بکند؛ کارآمد باشد تا توان خنثی کردن تحریم ها را داشته باشد؛ افزود: نیاز به دولتی داریم که قدرت مدیریت اقتصاد و معیشت و اوضاع و احوال مردم را به بهترین وجه داشته باشد.

 

 

امام جمعه کرمان در خصوص فضاسازی کاذب، غوغاسالاری، آشوب های احتمالی، تهمت زنی ها و خروج از رقابت های اسلامی و دینی و ....هشدار داد و گفت: دشمن هم دارد جناح ها را به جان هم می اندازد تا کشور و  بستر را برای غوغاسالاری و آشوب مهیا کند اما ما باید با حرکت مؤمنانه، مأموریت را به بهترین وجه ممکن به انجام برسانیم.

 

کد خبر 1039265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha