روایت بازیگری که خدمت به والدین را عامل موفقیت خودش می‌داند

محمدعلی زاده با خدا بودن و خادم پدر و مادر بودن و تلاش ، پشت کار ،صبر و استقامت ، خوبی کردن به دیگران را از جمله عوامل موفقیت خودش اعلام کرد .

خبرگزاری شبستان - مازندران؛ بازیگری حرفه‌ای است که در کشور ما علاقه‌مندان را در پایتخت دور هم جمع می‌کند و بازیگران در شهرهای کوچک باید از جان و دل مایه بگذارند تا مطرح و معروف شوند.

 

در استان و شهر ما کم نیستند هنرمندانی که تلاش و همت را سرلوحه کارشان قرار می‌دهند تا روزی به جایگاهی که مدنظرشان است برسند.

 

گفتنی است، بازیگران برجسته و معروف کشور ما اصولا ساکن استان تهران هستند ولی بازیگران توانایی در سراسر کشور وجود دارند که از شهرت کمتری برخوردار بوده و نیازمند حمایت هستند.

 

استان مازندران نیز بازیگران و هنرمندان فعالی دارد، در اینجا با یکی از بانوان هنرمند مازندرانی که در طی سال جاری در ۱۲ فیلم ایفای نقش داشته و تکریم والدین را در تمامی امور زندگی خود سرلوحه کار خود قرار داده است گفت‌وگویی ترتیب دادیم که شما را به خواندنش دعوت می‌کنیم؛

 

«آتنا محمدعلی زاده» اهل مازندران شهر بابل بیان می‌کند؛ متولد سال ۱۳۶۷ هستم، در خانواده‌‌ای مذهبی که رعایت اصول و قوائد دین اسلام با گوشت و خون شان عجین است به دنیا آمدم. دوره تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت سپری کرده و  دوره ی دبیرستان را در رشته انسانی با موفقیت گذراندم و بعد آن راهی دانشگاه شدم.

* خانواده‌ام کمی مخالف بودند

این بانوی موفق عرصه بازیگری اضافه می‌کند؛ در همان دوران دانشجویی بر خلاف رشته تحصیلی‌ام که حسابداری بود البته با کمی مخالفت از جانب خانواده پا به عرصه هنر گذاشتم و همزمان در حین تحصیل به تهران رفته و در آموزشگاه سینمایی در محضر استاد « محمد صادقی» و استادانی نظیر« مهدی فخیم زاده» و «بهرام ابراهیمی» و دیگر پیشکسوتان سینما به هنرجویی پرداختم.

 

محمدعلی زاده یادآور می‌شود؛ پس از گذراندن دوران مقدماتی، میانی و تکمیلی بازیگری را سپری کردم و در پایان نامه‌ام یک فیلم تجربی پنج دقیقه‌ای ساختم و سپس در برخی از مناطق تهران و در همان آموزشگاه بازیگری به تئاتر روی آورده، تا اینکه در مازندران از طریق دانشگاهم برای فیلمی معرفی شدم.

 

*آغاز حضور در فیلمی در استان مازندران

این هنرمند بسیجی با اشاره به اینکه نام اولین فیلمم که در آن به ایفای نقش پرداختم، «جامع دران» و به کارگردانی «علیرضا قطبی» بود، ادامه می‌دهد؛ پس از آن در بابل یک فیلم کوتاه به‌نام "دو نخاله" به کارگردانی «احمد عبدی» به ایفای نقش پرداختم و سپس در ساری در فیلم داستانی «آژیر» به کارگردانی «حسین مهدوی» بازی کردم و در همان شهر در دوبله برنامه تلویزیونی به کارگردانی «علیرضا صبوری» هم تجربه کسب کردم.

 

وی با بیان اینکه حجاب هرگز مانع انجام فعالیت هایش نشده، عنوان می‌کند؛ همچنین در گرگان در فیلم «رجب دلبر» به کارگردانی «موسی پایین محلی» که با حضور بازیگران مطرح کشور همراه بود به ایفای نقش پرداختم و بعد از آن در کیش در «تئاتر ایرانیان» به اجرا پرداختم، سپس در خراسان شمالی در مسابقه تلویزیونی تلاش با گویش‌های ترکمن، تات و کرمانچ و فارس به کارگردانی «محمد کرد»  در شهر شوقان) شهری در بخش جلگه شوقان شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی است.( به‌عنوان مدیر تولید برنامه‌ریز فعالیت داشتم.

*ایفای نقش در بازیگری، طراحی دکور و لباس

 محمدعلی زاده خاطرنشان می‌کند؛ همچنین در خراسان رضوی در چندین فیلم و برنامه به‌عنوان طراح دکور، صحنه و لباس و بازیگر حضور داشتم و بعد از آن در سال ۹۸ به استان مازندران بازگشتم و در برنامه بازسازی غدیر خم با همکاری سپاه بابل به کارگردانی «آرش رمضانی» به ایفای نقش پرداختم.

 

*به مدد همکاری با سپاه کربلا سالی پر کار داشتم

این بازیگر جوان می‌گوید؛ از ابتدای سال ۹۹ با عنایت خدا سال پر کاری داشتم، به‌طوری که یازده تله فیلم داستانی و یک مستند همگی به کارگردانی «رضا محمدی» مدیر هنری معاونت اجتماعی سپاه کربلا مازندران و تهیه‌کنندگی سپاه استان تولید شد و در این فیلم‌ها بازیگر اصلی و برنامه‌ریز و طراح صحنه، دکور و لباس بودم و همه روی آنتن صدا و سیما رفت.

وی با اشاره به نام فیلم هایی که در آن حضور داشت، اظهار می‌کند؛" هدیه آسمانی، مسجدی‌ها، کیفر اعمال، عصر، بچه‌های مسجد، به خوشبختی دنیا ،تلنگری در رویا ، کمک مومنانه ، خدایی که به شدت کافیست چون دوستتان داریم و محله همدلی از جمله کارهای امسالم بود.

محمدعلی زاده تصریح می‌کند؛ شکر خدا پرکارترین سال کاری زندگی‌ام بود و این موفقیت را جز پشتکار و تلاش و عنایت خداوند متعال چیزی نبوده و اعتماد و حمایت آقای «رضا محمدی» در سال جاری باعث شکل‌گیری و رشد من در استانم شده و در این مسیر بدون هیچ پشتوانه مادی و معنوی پا به عرصه گذاشتم.

 

*تنها حامی‌ معنوی من مادرم بود

این بازیگر مازندرانی می‌گوید؛ من سختی‌های فراوانی را تحمل کردم ولی ناامید نشدم، سرما و گرمای مسیر زندگی هنر مرا قوی کرد و تنها حامی معنوی‌ من مادرم بود و پیامم به همه هنر دوستان این است که خواستن توانستن است فقط کافی است توکل به خدا داشته باشید و خادم پدر و مادرتان باشید.

 

وی در پایان بیان می‌کند؛ برای همه خدمت‌گزاران عرصه هنر انقلاب اسلامی آرزوی صحت و سلامتی دارم و امید است توفیقی باشد بتوانیم راه هنرمند شهید «مرتضی آوینی» را زنده نگه داشته باشیم.

 

به گزارش شبستان، حمایت معنوی از بازیگرانی که مسیر پر فراز و نشیبی را طی کردند در عین حال در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برمیدارند بر همه لازم است‌.

کد خبر 1039529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha