فرهنگ مهمترین زیرساخت برای تحقق شعار سال

حجت الاسلام ولی نژاد فرهنگ را مهمترین زیرساخت برای تحقق شعار سال برشمرد و گفت: جامعه باید از نظر فرهنگی به این باور برسد که می تواند به رشد و بالندگی در اقتصاد برسد.

حجت الاسلام« نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مقام معظم رهبری شعار سال را «تولید، پشتیبانی و رفع موانع» انتخاب کردند و باید در مسیر تحقق شعار سال همه آحاد ملت کوشا باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان​ ادامه داد: همه مردم ما می دانند که در برخی از شاخصه ها جمهوری اسلامی ایران کشور کاملا مستقلی است، در شاخصه سیاسی ما مستقل هستیم و تصمیمات سیاسی و مواضع سیاسی به واسطه رای مردم در کشور تعیین می شود و هیچ کشوری نمی تواند مواضع سیاسی خود را بر ما تحمیل کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: در حوزه فرهنگ نیز اینگونه است و توانستیم اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی را حتی در جهان صادر کردیم و از نظر فرهنگی و اندیشه فرهنگی وابستگی برای کشور تعریف نشده است.

 

وی متذکر شد: اما با وجود چهل سال از عمرپربرکت انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی هنوز نتوانستیم به استقلال برسیم تا زمانی که در بخش اقتصادی به استقلال نرسیم کشور پیشرفت کافی و مکمل ندارد و اقتصاد ابزار فشاری از سوی دشمنان به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  بیان کرد: اگر تحریم در بخش های از معیشت مردم اثر می گذارد به این دلیل است که استقلال در اقتصاد نداریم و لذا  مقام معظم رهبری سال های متمادی شعار سال را به موضوعات  اقتصادی اختصاص داده تا مردم نیز به این مسئله اهتمام داشته باشند و در این مسیر گام بردارند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: اگر کشور از نظر اقتصادی مستقل شود دیگر اخم آمریکایی ها و یا قهر اروپایی ها نباید مردم ما را دچار مشکل کند  و لذا می بینیم که در شعار سال باردیگر به موضع اقتصاد و تولیدتاکید شده و در کنار تولید به موضوع پشتیبانی و مانع زدایی نیز توجه شده است.

 

وی با بیان اینکه باید بیندیشم که چه پشتیبانی باید اتفاق بیفتد که در حوزه اقتصادی به استقلال برسیم، ابراز داشت: شاهد آن هستیم که  یک تصمیم غلطی که آمریکا می  گیرد بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیر می گذارد و پروتکل های دیگر کشورها را اگر بخواهیم نپذیریم با مشکل رو به رو می شویم و لذا در بخش اقتصادی باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان  یادآور شد:  امروز کشور در بخش های نظامی، فرهنگی  و سیاسی به استقلال رسیده و باید دست به دست هم بدهیم که در بخش اقتصادی نیز این استقلال به وجود بیادی و بتوانیم امنیت همه جانبه کشور را تامین کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: اساسا تولید و شکوفایی تولید، توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی نیازمند زیرساختی است که مهمترین آن فرهنگ است و جامعه باید از نظر فرهنگی به این باور برسد که می تواند به رشد و بالندگی در اقتصاد برسد.

 

وی به نقش اصحاب رسانه در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید تلاش کنند که این باور را در میان مردم زنده نگاه بدارند و لذا در  مسیر تحقق شعار سال فرهنگ سازان ما می توانند نقش برجسته و فراوانی داشته باشند.

 

کد خبر 1040341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha