بی اثر کردن تحریم ها با پشتیبانی معنوی/ مساجد و مردم پای کار بیایند

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر ضرورت پشتیبانی معنوی از یکدیگر در رفع تحریم ها گفت: متاسفانه اقتصاد ما درگیر تفکرات لیبرالی و اقتصاد آزاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نمازجمعه امروز (جمعه، ۶ فروردین) با بیان اینکه مقام معظم رهبری طبق سنت هر ساله در آغاز سال نو شعاری را بیان می کنند گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال «تولید، پشتیبانی ها و رفع موانع» نامگذاری کردند و وظیفه ما تبیین سخنان ایشان است.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ سالی است که شعار سال را در خصوص مسائل اقتصادی مطرح می‌کنند افزود: ما انقلاب کردیم و اتفاق های خوبی در زمینه های مختلف در کشور رخ داد اما در مسئله اقتصاد طی این ۴۲ سال گذشته آن انقلابی که باید رخ میداد اتفاق نیفتاده است.



وی اظهار کرد: هنوز مسائل اقتصادی ما درگیر تفکرات لیبرالی و اقتصاد آزاد است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه متاسفانه بعضی از وزرای ما شعارهای لیبرالی می‌دهند و بر این شعارها افتخار می کنند، تصریح کرد: افتخار بر اقتصاد آزاد خروجی اش صف های مرغ و گوشت و عدم نظارت درست بر بازار است در واقع همان چیزی که مشاهده می کنید.

وی با اشاره به اینکه نمی توان منکر شد ما درگیر یک جنگ اقتصادی با غرب هستیم اذعان کرد: ما در زمینه دفاعی و نظامی نیز هشت سال درگیر جنگ تحمیلی شدیم.

حجت الاسلام محمدیان گفت: این دشمن در ۴۲ سال گذشته هرگونه نقشه ای را برای متوقف کردن ما اجرا کرده است و حتی از ناتوی فرهنگی و هجمه ها ناامید نشد.

وی با بیان اینکه حضرت آقا بارها تاکید کردند اگر برای رفع تحریم مذاکرات جواب بدهد نباید تردید کرد، افزود: اما تجربه هشت سال گذشته کم ‌نیست و دیدیم که چگونه در این هشت سال بر طبل مذاکره با غرب و آمریکا زدند و دشمن را دوست تلقی کردند و با او قدم زدند که همگی نشان داد نه تنها این مذاکرات فایده‌ای برای مردم نداشت بلکه کار را خراب‌تر کرد.

حجت الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: در زمینه تحریم حضرت آقا می فرمایند «باید تحریم را بی اثر کرد» و با جهش تولید و نگاه درست به مسئله تولید این تحریم بی اثر می شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال در شعار خود نسخه عملیاتی دادند و آن این است که باید در این زمینه پشتیبانی کرده و موانع تولید را کنار زد.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: در جنگ اقتصادی مانند جنگ تحمیلی خطاب حضرت آقا اگرچه به مسئولین که وظیفه دارند اما به مساجد و مردم نیز است و آن این که، همانگونه که در هشت سال جنگ تحمیلی مردم در مساجد از جبهه‌های جنگ پشتیبانی می کردند باید قیام کنند و به میدان بیایند و این کار سختی نیست.

وی بیان کرد: حرف زدن کاری را درست نمی کند، بعضی وقت ها پشتیبانی باید «پشتیبانی معنوی» باشد.

حجت الاسلام محمدیان با ابراز تاسف از اینکه رهبر یک جامعه هم درد و هم درمان را بیان می‌کند اما مسئولین فقط به سربرگ ادارات اکتفا می کنند،  افزود: گاهی وقت ها پول نیست تا کسی را کمک کنیم اما می توانیم از اعتبار خود استفاده کرده و ضمانت کنیم، بعضی از مسئولین نعمت هایی را که دارند درست استفاده نمی کنند و این خیلی بد است.

 وی در ادامه در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات آینده نیز بیان کرد: ایشان سه شاخصه مهم فسادستیزی، عدالت طلبی و جهادی(میدانی) بودن را ضروری دانستند و ما نیز باید در انتخاب افراد اصلح این ملاک ها را مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 1040575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha