بسیج در میدان محرومیت زدایی/ تعطیلات نوروزی فرصتی برای تقویت خدمات جهادی است

نیروهای بسیجی در تعطیلات نوروز هم در میدان خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، بسیج نامی آشنا برای ملت ایران است که چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی در کشور منشاء آثار خیر برای ملت ایران بوده است.

 

این شجره طیبه منشأ خدمات بسیاری در پهنه پرافتخار ایران اسلامی و یاری‌گر نظام در عرصه محرومیت زدایی و خدمت صادقانه به آحاد مردم بخصوص طبقات محروم و مستضعف جامعه است.

 

بسیج با روحیه جهادی و تفکر انقلاب و پیروی از ولایت فقیه می تواند در تمام عرصه ها برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کند و به نتیجه مطلوب برسد.

 

بسیجیان این روز ها از فرصت تعطیلات نوروزی هم برای خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی استفاده می کنند.

 

این روزها بسیاری از روستاهای مناطق محروم استان لرستان همچون مناطق محروم سراسر کشور شاهد حضور جهادی نیروهای بسیجی و خدمت رسانی بی مزد و انتظار نیروهای بسیجی هستند.

 

ساخت کانال های آبر کشاورزی در روستاهای محرم  لرستان توسط بسیج سازندگی

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تیم های جهادی بسیج سازندگی از اول فروردین ماه در مناطق محروم استان جهت خدمت رسانی به محرومان مستقر شده اند.

 

سرهنگ « احسان جهانبخش» افزود:در قالب فعالیت گروه های جهادی کانال آبر کشاورزی در روستای دره ساکی دهستان ده پیر  در حال ساخته شدن است.

 

 

وی افزود: در این طرح تعداد سه رشته کانال آبر هر کدام هزار متر و در مجموع سه هزار متر احداث می شود.

 

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: همچنین ساخت کانال آبر کشاورزی در روستای کبوده حسن آباد سراب نرم بیرانشهر اجرایی شده است.

 

وی افزود: در قالب این طرح هم دو رشته کانال آب بر به طول دو هزار متر در روستای کبوده حسن آباد سراب نرم بیرانشهر اجرایی شده است.

 

سرهنگ جهانبخش اذعان داشت: این طرح ها  توسط گروه های جهادی بسیج سازندگی استان با مشارکت اهالی روستاها اجرایی شده است.

 

وی با بیان اینکه بسیج در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: امروز بسیج سازندگی اولویت های اصلی کشور را برای خود به یک ماموریت و رسالت مهم تبدیل کرده است.

 

تهیه اطلس محرومیت زدایی لرستان توسط بسیج سازندگی

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در ادامه  از تهیه اطلس محرومیت زدایی استان توسط بسیج سازندگی خبرداد و افزود: دو هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در لرستان، فعالیت دارند.

 

 

وی از تشکیل گروه‌های جهادی واکنش سریع بسیج سازندگی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه خبر داد و با اشاره به تهیه اطلس محرومیت از سوی بسیج سازندگی لرستان، گفت: این اطلس را با موافقت استاندار لرستان از سوی بسیج سازندگی لرستان تهیه می‌شود.

 

سرهنگ جهانبحش در ادامه با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی بسیج، محرومیت زدایی و خدمت به محرومان است، افزود: از سال 97 تاکنون یک هزارو436 عنوان پروژه محرومیت زدایی در استان لرستان اجرایی شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی سپاه استان لرستان در راستای ساخت مسکن محرومان 34 واحد برای مددجویان بهزیستی،327 واحد مسکن مدجویان کمیته امداد از سال 97 تاکنون و همچنین 30 واحد مسکن آسیب دیده از سیل ساخته است

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون  مجموع کل خدمات بسیج سازندگی سپاه استان بالغ بر 96 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

 

سرهنگ جهانبخش اظهار داشت: توزیع 350هزار پرس غذای گرم در محلات حاشیه نشین، 38هزار و 595 قطعه مرغ،685 سری جهیزیه، آزادی 113 زندانی جرائم غیر عمد، تجلیل از 873 نفر از کادر درمان و همچنین استقرار گروه‌های جهادی طلاب از ابتدای کرونا تاکنون در غسالخانه‌ها و همچنین  توزیع 27هزار 241 کیف و لوازم التحریر در مناطق محروم از دیگر اقدام‌های بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

 

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در حوزه فنی و محرومیت‌زدایی روستاها و 38 محله حاشیه شهر استان با انجام  اقداماتی همچون ساخت منزل محرومان، خانه عالم، راه روستایی،کانال‌های آب بر کشاورزی و ... ورود کرده است.  

کد خبر 1041138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha