فعالیت ‌های تجاری در استان ‌های خراسان رضوی و ماری ترکمنستان توسعه می ‌یابد

جعفری با بیان اینکه مهمترین هدفمان در همکاری فی‌مابین بین کشورها شکوفایی دست‌آوردها در نقش‌پذیری خرد فردی و تشکیل ابر نهاد خرد جمعی بوده است، گفت:فعالیت ‌های تجاری در استان ‌های خراسان رضوی و ماری ترکمنستان توسعه می ‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رسول جعفری» در اولین وبینار مشترک تجاری مدیران صنایع و بازرگانان خراسان رضوی با استان ماری ترکمنستان، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به عنوان محور روابط اصلی تعاملات دوجانبه استان‌های خراسان رضوی در ایران و ماری در ترکمنستان در دستور کار قرار گرفته است.

 

سرکنسول ایران در استان ماری ترکمنستان اضافه کرد: علاوه بر مناسبات تجاری و بازرگانی، صنعت گردشگری و البته مبحث گردشگری سلامت و دیگر توانمندی‌های خراسان رضوی در بخش بهداشت و پزشکی از جمله حوزه‌های مورد توجه در تعاملات تجاری دو استان خراسان رضوی و ماری هستند.

 

وی با بیان اینکه همیاری و همنوایی ملت‌ها برای پیشبرد اهداف کشور و یاری حاکمیت موجب استیفای حقوق و خواستگاه خوانش کشورها را به نحو شایسته و شگرفی موجب می‌گردد، گفت: مهمترین هدفمان در همکاری فی‌مابین بین کشورها شکوفایی دست‌آوردها در نقش‌پذیری خرد فردی و تشکیل ابر نهاد خرد جمعی بوده است.

 

جعفری ضمن تاکید بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر روابط بین استان‌های همجوار ۲ کشور ایران و ترکمنستان، بیان کرد: در نشست‌های برخط و ویدئو کنفرانسی بین استانداران خراسان رضوی و ماری و همچنین خراسان شمالی و آخال که طی ماه‌های اخیر برگزار شد استمرار این قبیل تماس‌ها بین سایر استان‌های همجوار ۲ کشور ایران و ترکمنستان را خواستار شدیم.

 

سرکنسول ایران در استان ماری ترکمنستان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا ۳ ماه آینده که خروجی پیشنهادات مطرح شده را خواهیم داشت بتوانیم بهترین پیشنهادات را در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و ترکمنستان به امضا برسانیم.

کد خبر 1041889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha