دولت و مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند

آیت الله اعرافی در نماز جمعه امروز قم گفت: مسئله معیشت مردم، مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است که انتظار میرود به گرانی‌ها، کمبود‌ها و صف‌های طولانی توجه جدی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: در اخلاق اسلامی حرمت و منزلت مومن و مسلمان آن‌قدر بلند است که "اکرام و تکریم" موضوعی ریشه‌دار شمرده‌شده و آبرو بردن و تحقیر و ناچیز شمردن به‌شدت مورد نکوهش قرارگرفته است.

 

امام‌جمعه قم بیان کرد: ماه مبارک رمضان با همه جلوه‌های روشن و زیبا فرا خواهد رسید و باید تلاش کنیم از این ماه الهی به‌خوبی بهره‌مند شویم، روزهای باقی‌مانده فرصت‌هایی است تا با مناجات شعبانیه و توجهات  به عالم غیب اندکی خویش را ساخته و به مسیر تقوا نزدیک شویم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی برای تحقق شعار ، توجه به زیرساز‌های تولید در کشور و فاصله گیری مسئولان از حاشیه‌ها از  انتظاراتی است که مردم از مسئولان در سال ۱۴۰۰ دارند.

 

آیت الله اعرافی  گفت: مسئله معیشت مردم، مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است که انتظار میرود به گرانی‌ها، کمبود‌ها و صف‌های طولانی توجه جدی شود.

 

امام جمعه قم همچنین به برگزاری انتخابات هم اشاره کرد و افزود: انتخابات باید از سوی نامزد‌ها و حاضران در صحنه با برنامه‌ریزی ، نگاه نو و براساس شاخص‌های مقام معظم رهبری برگزار شود تا مردم بتوانند با انتخاب دقیق در انتخابات شرکت کند.

 

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان دهنده منزلت و اقتدار ملت ایران در جهان برشمرد و گفت: از مسئولان انتظار می‌رود در ماه‌های منتهی به انتخابات به وضعیت معیشتی مردم توجه جدی داشته باشند.

 

خطیب نماز جمعه این هفته قم توافق ۲۵ ساله ایران و چین را یکی از مهمترین تدبیر‌های انقلاب برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ترسو‌ها و غرب گرایان به این توافق می‌تازند که این نشان دهنده مسیر درست است که هیمنه آمریکا و طرفدارانش را در آینده شکست خواهد داد.

 

آیت لله اعرافی اشاره به گزارش‌های دریافتی از دولت تاجیکستان مبنی بر تعرض، شکنجه و زندانی کردن دانشجویان و طلاب تاجیکی در ایران داشت و گفت: دولت تاجیکستان بداند ملت ایران در مقابل تروریسم ایستاده و محصلان و طلاب دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران مبشران آزادی و صلح هستند.

 

امام جمعه قم ادامه داد: از دستگاه دیپلماسی ایران انتظار می‌رود این مسئله را در سطح بین المللی پیگیری کند.

کد خبر 1042154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha