میزبانی بقاع متبرکه شیروان از ۲۰ هزار زائر نوروزی

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: بقاع متبرکه این شهرستان در ایام نوروز میزبان ۲۰هزار زائر و مسافر نوروزی بود.

«سعید علیپور»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: برای نوروز سال 1400، پنج بقعه امام زاده حمزه رضا(ع) واقع در شهر زیارت، قبور سادات، امام زاده غیبی، شیخ مقدم روستای الله آباد و عبدالرضا توده از توابع بخش مرکزی این شهرستان میزبان مسافران و زائران نوروزی بود.

 

 

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن امام زاده حمزه رضا(ع) شیروان در مسیر جاده بین المللی میزبان بیشترین زائرین بود، عنوان کرد: برگزاری مراسم سال تحویل با حضور گسترده مردم و زائرین، برگزاری ایستگاه های مشاوره، نقاشی برای کودکان، وقف و اعیاد شعبانیه از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه این شهرستان بود.

 

 

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین اقامه نماز جماعت، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، روانشناسی و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی، ارائه خدمات اسكان موقت به زائرین و آموزش های سبك زندگی اسلامی از برنامه‌های اجرایی طرح آرامش بهاری در بقاع متبركه بود.

 

 

وی بیان کرد: عطرافشانی و گل باران مزار شهدا توسط هیات امنا، خادمان و زائران در اماكن متبركه نیز در ایام نوروز به ویژه در تحویل سال اجرا شد كه مردم نیز از آن استفاده لازم را بردند.

 

 

وی تصریح کرد: اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و ۱۶۷ مورد، بقاع متبرکه 62 مورد و تعداد موقوفات ۹۵۱ مورد است.

 

 

 

کد خبر 1042288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha