اعلام عید فطر به عنوان تعطیلی رسمی در آمریکا

هئیت مدیره مدارس «آیووا سیتی» در ایالت آیووا در آمریکا با اعلام عید فطر به عنوان تعطیلی رسمی برای دانش آموزان و معلمان مسلمان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الاعلام الدولی، هیئت مدیره مدارس «آیووا سیتی» در ایالت آیووا در آمریکا، عید فطر را به عنوان تعطیلی رسمی برای دانش آموزان و معلمان مسلمان اعلام کرد.

براساس این تصمیم عید فطر به تعطیلات رسمی مسلمانان در آیووا سیتی اضافه شد.

 

پس از سه سال پیگیری «رسم کرجا» دانش آموز مسلمان مقیم آمریکا، هیئت مدیره مدارس آیووا سیتی با اعلام عید فطر به عنوان تعطیلی رسمی از سال تحصیلی 2021 -2022 میلادی موافقت کرد.

ریم 13 ساله از مدیر مدرسه خود خواست تا آگاهی نسبت به دین اسلام و مسلمانان را افزایش دهند و از دانش آموزان مسلمان حمایت کنند. وی این  نامه را در change.org منتشر کرد.

 

بیش از پنج هزار نفر این نامه را امضا کردند. ریم به مدیر مدرسه اش نوشته است که تصور کنید که صبح روز کریسمس از خواب بیدار شده اید و هدایا را باز می کنید، سپس کیف خود را برمی دارید و به مدرسه می روید.

 

بسیاری از مدارس آمریکا در طول سال های اخیر تعطیلات اسلامی را به عنوان تعطیل رسمی اعلام کردند. زیرا اعیاد اسلامی به تقویم مدارس عمومی شهر لویستون آمریکا در اوایل سال جاری اضافه شده است. این مسئله  به دانش آموزان مسلمان اجازه می دهد تعطیلات خود را جشن بگیرند.

کد خبر 1042316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha