تلاش برای تحقق شعار سال شاخص فعالیت کانون های مساجد است

ابدالی پور با بیان اینکه تحقق شعار سال در سایه تفکرجهادی محقق می شود، افزود: تلاش برای تحقق شعار باید در صدر فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با بیان اینکه مساجد نقشی تاثیر گذار در تحقق شعارسال دارند، اظهار داشت:  تحقق شعار سال نیازمند نهادینه سازی تفکر جهادی است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود:  رهنمود های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در انتخاب شعار سال چراغ راه سعادت جامعه است.

 

وی افزود: هر ساله به انتخاب شعار سال تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش تولید را مشخص می‌کند.

 

ابدالی پور افزود: در این راستا دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برنامه‌های اجرایی خود را در طول سال براساس تحقق همان شعار سال تدوین و طراحی می‌کنند که در این بخش مساجد نیز می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: رونق تولید بستر ایجاد اشتغال و بهبود معیشت جامعه است و مهم ترین گام در تحقق توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است.

 

ابدالی پور با اشاره به وجود موانع بسیار بر سر راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، رفع موانع می تواند گامی مهم و اساسی در تحقق شعار سال و رونق تولید باشد.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در استان لرستان، افزود: در کانون های مساجد در راستای گفتمان سازی شعار سال وتوسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی و تولیدی برنامه ریزی  می شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ادامه داد: یکی از اولویت‌های کانون‌های مساجد در تحقق شعار سال آگاهی دادن به مردم در خصوص استفاده از تولیدات داخلی است؛ اگر بتوانیم این موضوع را به صورت گفتمان انجام دهیم یک قدم به تحقق این شعار نزدیک می‌شویم.

 

ابدالی پور ادامه داد:  بهترین نوع اشتغالزایی برای کانون‌های مساجد با توجه به نبود منابع مالی، ایجاد کارگاه‌های زودبازده کوچک است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: مدیران مساجد و کانون‌های فرهنگی می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مراکز فنی‌وحرفه‌ای زمینه حرفه‌آموزی اعضای خود را فراهم کنند که همین امر سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

کد خبر 1042654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha