تولید محتوا و اندیشه دینی محور فعالیت کانون های مساجد برای تحقق شعار سال باشد

خودآموز با بیان اینکه اجرای طرح ملی فهمای ۲ اتفاقی میمون و فرصتی مطلوب پیش روی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایجاد کرده است، گفت: تولید محتوا، دانش و فکر یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم تولید است که نیاز به پشتیبانی جدی و مانع زدایی دارد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صبح امروز(۱۸ فروردین) در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و هماهنگی بین باشگاه‌های کتاب‌خوانی در سطح استان با کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد در شهرستان های استان یکی از رویکردهای اصلی این اداره کل در حمایت از کانون های مساجد است.

 

« عمران خودآموز»  یادآور شد: استفاده از برنامه‌ها و طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد، ارتقاء سطح دانش، آگاهی و معرفت جوانان و نوجوانان در مناطق روستایی و شهری استان، تقویت و ارتقا بخشی کتابخانه‌های عمومی روستایی و شهری کانون‌های مساجد  از اهداف اجرای این رویکرد در سطح استان است.

 

وی تداوم برنامه‌های محوری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از جمله طرح ملی فهمای ۲ را از دیگر رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برشمرد و افزود: با توجه به تجارب ارزنده و افتخاراتی که کانون های مساجد استان  در سال ۹۹ در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی و طرح ملی فهما کسب کرده اند، اجرای طرح ملی فهمای ۲ در استان با توان و ظرفیت بالایی اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: استان ایلام یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح ملی ایران قوی در سال گذشته بوده‌است که هم مورد تحسین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم تحسین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و رئیس شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان قرار گرفته است.

 

خودآموز با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی فهمای ۲ اتفاقی میمون و فرصتی مطلوب پیش روی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایجاد کرده است، گفت: با استفاده از این تجارب، امید می رود که این روند، موجب تداوم هرچه بیشتر و بهتر فعالیت‌های کانون‌های مساجد شود و موفقیت های کانون های مساجد استان در سال جاری ادامه داشته باشد.

 

وی ابراز کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، کانون های فرهنگی و هنری مساجد از این ظرفیت و توانمندی برخوردار هستند که در مناسبت‌های ملی و مذهبی و دینی، خلأ برنامه‌های حضوری را از طریق فضای مجازی پر کنند که خوشختانه در سال گذشته در این حوزه نیز موفق بوده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: شأن کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد، فعالیت فرهنگی است و  لازم است در سال جاری که انتخابات برگزار می شود، فارغ از هر دیدگاه، سلیقه و تفکر سیاسی به اصل کار فرهنگی توجه داشته باشند و بتوانند در راستای آگاهی‌بخشی، ایجاد نشاط اجتماعی و حلاوت روحی در سطح جامعه مؤثر باشند.

 

خودآموز با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر یکی از حوزه‌هایی است که ارتباط وسیعی با تولید دارد، افزود: تولید در واقع محدود به تولید محصولات صنعتی، کشاورزی و غیره نیست بلکه تولید محتوا، تولید دانش و فکر یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم تولید است که نیاز به پشتیبانی جدی و مانع زدایی دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: تولید محتوای فرهنگی، هنری و دینی با همت کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد یکی از محورهای توجه شعار سال با عنوان« تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»  که می تواند در پیشبرد اهدافی که در سال جاری برای کانون های فرهنگی و هنری و تحقق شعار سال پیش‌بینی‌شده، بسیار تاثیرگذار باشد.

 

گفتنی است در این نشست مقرر شد که کانون فرهنگی و هنری شهدا سرابله برای کسب عنوان برتر در طرح ملی ایران قوی مورد تجلیل قرار گیرد، کتابخانه های عمومی کانون های مساجد با اهدای کتاب های تازه منتشر شده مورد حمایت قرار گیرند و با فرمانداران شهرستان های استان برای اختصاص اعتبارات مناسب به کانون های فرهنگی و هنری مساجد رایزنی های لازم انجام شود.


 

کد خبر 1043742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha