برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و پانزدهم ماه مبارک رمضان خبر داد.

کامل گلباغی مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در ماه مبارک رمضان در کردستان نیز برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اینکه نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با توجه به شرایط کرونایی سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: ثبت نام از علاقمندان در دیماه 1399 انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نوزدهمین‌ دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه آزمونی شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (سه رشته) و گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این دوره از مسابقات قرآنی با همکاری مؤسسات قرآنی انجام شد، به کاهش ۳۰ درصدی هزینه ثبت‌نام در این دوره از رقابت‌های قرآنی اشاره و عنوان کرد: هزینه ثبت‌نام در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ۵۰ هزار ریال است.

 

مسئول قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی بویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان  از جمله اهداف برگزاری این آزمون قرآنی است.

 

گلباغی یادآور شد: به‌روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری این آزمون به شمار می‌رود.

 

وی اضافه کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) و پانزدهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1045199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha