با عمل به قرآن می توانیم دنیا را متحول کنیم/ نیازی به مذاکره فرسایشی با عهدشکنان برجام نبود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است تا دل را ظرف قرآن کنیم، گفت: قرآن عزت و حرمت دارد، هر چیزی که به آن وصل شود عزیز و با ارزش می‌شود باید خودمان را با قرآن متصل کنیم. انسان تحول ‌یافته با قرآن می‌تواند دنیا را متحول کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(27فروردین) در خطبه مجازی نماز جمعه آخرین هفته از فروردین ماه ۱۴۰۰ همزمان با نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان بیان کرد: امیدوارم آنچه را که خداوند از ما خواسته به‌خصوص از پس برپایی این فریضه برآییم، چرا که ماه مهمانی خدا بهترین فرصتی است که می‌توانیم از مواهب و رزق و روزی خدا بهره‌مند شویم، پس باید حرمت میزبان «خداوند متعال» را نگه داریم که اگر با تقوا باشیم قطعا از عهده همه این‌ها برمی‌آییم.

 

نماینده ولی فقیه استان مازندران افزود: حضرت علی (ع) در فرازی از خطبه‌هایش به توصیف پیغمبر اکرم (ص) پرداختند و به سه ویژگی اصلی آن حضرت اشاره کردند، اولاً اینکه جامعه هدف و مخاطبین پیغمبر در گستره زمان و مکان نبوده و دامنه فعالیتشان تا قیامت ادامه دارد و ابدی برای تمام بشریت است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: ثانیاً اینکه پیامبر اکرم (ص) از نظر رعایت و هدف رحمت للعالمین است یعنی با هدایت خودش بشر را به رحمت الهی می‌رساند، خلقت بشر برای این است که به رحمت الهی برسد غایت و هدف پیغمبر همین است.

 

خطیب جمعه ساری اضافه کرد: ثالثاً  دستورالعمل و بخش‌نامه‌ای که پیغمبر اکرم (ص) در دست دارد قرآن کریم بوده؛  کتابی که از شرف، حرمت و عزت،  قداست و ارزشمندی بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به سوره بقره آیه ۱۸۵، عنوان کرد: آنچه را که پیغمبر با آن باید بشر را هدایت کند و معجزه اش به حساب می‌آید کتاب قرآن کریم است، قرآن به قدری کریم، عزیز و با احترام است که هر چیزی که به قرآن انتصاب پیدا کند عزیز و کریم شده و قداست پیدا می‌کند، ماه مبارک رمضان و شب قدر چون ظرف نزول قرآن است حرمت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: قرآن زیبا است و عزت و حرمت دارد، هر چیزی که به آن وصل شود  عزیز و با ارزش می‌شود باید خودمان را با قرآن متصل کنیم چرا که اگر دل را ظرف قرآن کنیم دنیا هم تغییر می‌کند انسان تحول ‌یافته با قرآن می‌تواند دنیا را قرآنی و متحول کند، دلی که حامل قرآن است باید قرآنی باشد، دل بی‌قرآن فایده‌ای ندارد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) در فقه‌الرضا، گفت: خداوند در میان بندگان ضعف‌هایی دارد که آن ضعف دل انسان‌ها است، خداوند دلی را دوست دارد که پاک‌تر و پاکیزه‌تر باشد، سفت و سخت در دین باشد و نسبت به دین خداوند سازش‌پذیر نبوده و غیرت داشته باشد و  اینکه  عطوفت و مهربانی نسبت به مردم  و برادران و خواهران دینی داشته باشد، در مجموع رقیق‌القلب باشد چرا که دل از آن  خدا است‌.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: امروز جمعه ۲۷ فروردین ماه، سوم رمضان،  مصادف با رحلت متکلم، فقیه و عالم بزرگ شیخ مفید است، این فرد کتابی به نام ارشاد دارد حدیثی را در این کتاب چنین نقل کرده؛ در  ماه رمضان حضرت علی (ع) به شهادت رسیده و این ماه رمضان به سوی ما آمده،  بزرگ و آقای همه ماه‌ها و برترین آن بودن و اول سال معنوی و انسانی با ماه رمضان آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به گرامیداشت شهید صیاد شیرازی،  بیان کرد: یکشنبه ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری و نیروی زمینی است، خدمات و فداکاری ارتش به‌خصوص نیروزی زمینی از دفاع مقدس تاکنون ملموس است، ما قدردان این خدمات هستیم.

 

وی اضافه کرد: هفتمین روز از ماه مبارک رمضان جاری سال‌روز رحلت ابوطالب عمو و یار پیغمبر در سال دهم هجری قمری است، وی مومن، فداکار و مجاهد بود چنین بود که امیرالمومنان (ع) درست تربیت شدند، هشتم رمضان هم روز بزرگداشت شاعر پرآوازه ما "سعدی" است که در اشعارش گفته؛ سختی روزه طولی نمی‌کشد صبر می‌خواهد تا آسانی دنیا و آخرت نصیبتان شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: دوم اردیبهشت ماه جاری روز زمین پاک است، ولی بحث زباله‌ها و پسماند در مازندران معضلی شده و زمین، خاک، آب، آب‌های زیرزمینی و هوا را آلوده کرده است زیبنده نیست، باید به پاک شدن از آلاینده‌های ظاهری و گناه فکر کنیم، همین روز سال‌روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل و تشکیل انقلاب فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان فرموده امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند:«از دخالت نظامی نمی‌ترسیم آن چیزی که ما را می‌ترساند وابستگی فرهنگی است جنگ اول دشمن با ما جنگ فرهنگی است نباید بگذاریم فرهنگ بی‌دینی سکولار در میان ما و خانواده‌ها رسوخ کند فرهنگ حماسه ایثار و شهادت انقلاب اسسلامی را باید شناخته و ترویج کنیم.»

 

خطیب جمعه ساری، همچنین عنوان کرد: در این شرایط کرونایی اگر بنا است که تعطیلاتی باشد به بستر فرهنگ دینی و مروجان کم‌ترین آسیب باید برسد چرا که خاستگاه و زادگاه تربیت فرهنگ دینی و انسان‌های وارسته اهل حماسه و ایثار هستند ،همه باید تابع کارشناسان حوزه سلامت باشیم.

 

وی تاکید کرد: در طول سال یک ماه رمضان بیشتر نداریم از این رو از مسئولان امر خواستیم با رعایت دقیق پروتکل‌ها به یک شکلی اجازه بدهند محافل دینی و مذهبی باز باشند نماز جماعت برگزار شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: امسال سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است انتظار داریم که مسئولان و مردم آن را جدی بگیرند نگذاریم صنایع و مراکز تولیدی ما زمین بخورند، آن بخشی از کشاورزی و صنایع که زمین خورده دلیلش ناکارآمدی‌های داخلی، رانت‌خواری، سوءاستفاده‌ها، طمع‌ها و هوس‌های بی‌پایان است و نه خارجی‌ها!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در چند سال اخیر مراجع قضایی ۲ هزار صنایع را احیا کرده، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه خبرهای خوبی در رابطه با چوب و کاغذ مازندران و نساجی قائمشهر دادند، در حالی که منحنی تولید نزولی بود  به ۲۰ هزار تن رسیده ولی الان هم با انبوهی از مشکلات مواجه است از سازمان جنگل‌ها باید بدهکاری خودش را به قیمت روز بپردازد، نساجی مازندران و قائمشهر مشکلات مالکیتی داشتند که با فرصت دو ماه و نیم و پنج ماه باید رفع کنند.

 

وی عنوان کرد: بنده معتقدم از آن زمان که منحنی سقوط شروع شده باید دلایل را بررسی و مقصران آن برهه از زمان را پیدا کرده و یقه‌شان را بچسبیم اینکه چه کردند که زمین خورده! فراموش نکنیم مقام معظم رهبری دراولین روز از سال فرمودند ایران به شرط مدیریت قوی می‌تواند از شکوفاترین اقتصادها برخوردار شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر لزوم عمل به فرموده‌های رهبری یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد مذاکرات در زمینه برجام هستیم در حالی که جای مذاکره نبود، دشمن از برجام خارج شد و در رفت و همیشه در حال تخریب و بدعهدی  است، ولی ما از اول، صفر تا صد رو عمل کردیم، اول همه تحریم‌ها برداشته شود که بهترین سیاست است چرا دوباره به دشمن تنفس می‌دهیم در حالی که مقام معظم رهبری حریف را گوشه رینگ برده! اگر مذاکره ای بشود نباید فرسایشی و زمان‌بر شود چرا که به نفع دشمن است.

کد خبر 1046534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha