رشد و توسعه و عزت و استقلال با ولایت فقیه امکان پذیر است/ ضعف علمی و وابستگی اقتصادی ، زمینه تحکیم نظام سلطه است

امام جمعه شهرستان قرچک در گفتو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های تهران، با تاکید بر نقش ولایت در عزت و استقلال کشور گفت: ضعف علمی و وابستگی اقتصادی ، زمینه تحکیم نظام سلطه است.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، در خصوص حلول ماه مبارک رمضان و مسائل جاری کشور به شرح زیر مسائلی را مطرح کرد:

به نام خدا
نبی اکرم بشارت فرمودند : این ماه به شما روی آورده با برکتش ، با رحمتش ، با مغفرتش ماهی است که به ضیافت الهی دعوت شدید ؛ آن هم ضیافت ویژه و با کرامتش ، آن هم کرامت خاص آن .
امیدوارم که خداوند توفیق بهره برداری از فیوضات این ماه را ، مهمترینش ، رسیدن به مقام تقوا است ، به همه ی ما عنایت کند .
این ماه با همه ی فضائلش ، با همه ی آدابش ، روزه داری و شب زنده داری اش ، تلاوت قرآنش ، دعاهای ابو حمزه و افتتاحش برای رسیدن به مقام تقوا است .
به حقیقت دعاهای این ماه و فلسفه ی این ماه توجه کنیم و آن حقیقت این است که باور هایمان را تقویت کنیم . باور به قدرت لایزال الهی ، باور به ربّ بودن خدای رحمان ، عزیز بودن خدای رحمان ، اینکه عالم در اختیار خدا است ؛ از حقیقت دعاها ، این مفاهیم بر می آید: در این ماه است که باید به حقیقت قدرت الهی اعتقاد پیدا کنیم تا در مقابل استکبار و استرداد و شیاطین و آنانی که در مقابل دین الهی ایستاده اند مقاومت کنیم .
آن خداست که در مقابل عظمتش همه فروتنی می کنند. این یک حقیقتی است باید در این ماه به آن توجه کنیم.
ما در شرایط خاصی هستیم ؛ شرایط بحران اقتصادی ، مشکلات فراوان ، بیماری های گوناگون ، در مقابل حجمه های دشمن . امروز ، روز توجه به قدرت الهی است . به اینکه عزت از آن خداست، به اینکه همه خلق دست خداست .
امروز بزرگترین عامل مشکلات ِاقتصادی ما و مشکلات مختلف ما ، گناهان است!گناهانِ دست اندرکاران و مدیران ، مخصوصاً عامل اصلی بلا ها  در جامعه است .
امروز ، روز استغفار است .با استغفار ، آمرزش الهی تامین می شود . خداوند از آسمان بارانش را می فرستد ، به اَموال و نیروها یاری می دهد ؛ باغ ها را قرار می دهد و نهر ها را جاری می کند.
افکار و نیّت های افراد در جامعه ، تاثیراتِ مثبت و منفی دارد ؛ باعث برکت یا نغمت می شود.
فکر الهی کجا و فکر شیطانی کجا؟!
رفتار و اخلاق علوی کجا و رفتار معاویه ای و سلطنتی کجا؟!
بحران اقتصادی ،قحطی، گرسنگی و خیلی از مشکلات و مریضی ، عوارض و آثار گناهان است و این را باید قبول کنیم .
حضرت هود به قومش فرمود: امروز یکی از مهمترین مشکلات ما این است ، به ریسمان الهی چنگ زدیم . حبل المتین الهی امروز عامل نجات ما است ؛ این حبل المتین همان ولایت علوی است .
تنها عامل هدایت و سعادت ما ولایت علوی است و تنها عامل از بین برنده ی باطل هم ولایت علوی است .
امیر المومنین(ع) فرمود: اون مقام بالای انسانی و کسب درجات عالی ، رسیدن به سعادت ، شناخت حق و حقیقت ، گریز از باطل ، فقط باید بر این میزان باشد .امیرالمومنین(ع) است که به حق هدایت نموده و به آن عمل می کند و باطل را ابطال نموده و از آن نهی می کند .
امروز کدام شخصیت این امر و نهی را دارد ؟ امروز میزان حق و باطل چه شخصیتی است جز ولایت فقیه ؟ولایت فقیه امروز همان ولایت علی(ع) هست . جان و روح اسلام ولایت است . جان و روح انقلاب ما ، ولایت است . رشد و توسعه و عزت و استقلال با ولایت فقیه امکانپذیر است .
عقب نشینی برنامه های مختلف و مهم و سازنده مثل علمی و فناوری امروز ممنوع است . ضعف علمی و وابستگی اقتصادی ، زمینه  تحکیم نظام سلطه است .ما در مقابل زیاده خواهی های دشمن کوتاه نخواهیم آمد.
دشمن به فکر سلطه بر ما است . مسائل نامربوطی را مطرح میکند . به دنبال تعطیلی صنعت موشکی ما است .مسئله به رسمیت شناختن رژیم کاذب صهیونیستی را مطرح می کند که هر چه از در دنیای اسلام می کشیم ، از رژیم صهیونیستی میکشیم .
ولی ورود به حریم امنیتی و نظامی کشور ما و دخالت در صنعت موشکی و همچنین به رسمیت شناختن رژیم کاذب صهیونیستی، خط قرمز  نظام ، ملّت و رهبر عزیز ما است .
دولت های ریا کار اروپایی هم دست از شیطنت نمیکشند و قابل اعتماد نیستند .
دشمن می خواهد نیروهای ما را از درون تهی کند اما نیرو های مسلح ما باید از لحاظ سازمان دهی روز به روز قوی تر شوند . کمبودی های ما نباید مانع بیشرفت باشد و مخصوصاً کبودی های مالی ما.
چون آمریکایی ها نشان دادند فریبکار و خرابکار و متجاوزند . سازمان های تروریستی را ایجاد کردند و امروز هم تقویت می کنند .
پس در این دنیای سراسر نیرنگ و فریب و زور باید مجهز بود . اگر ‌کسی مخالف قدرت نظامی است ، بدون شک او موافق نقشه ی استکبار است و خائن به ملت و نظام و ولایت است .

کد خبر 1046551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha