برگزاری مراسم شب‌ های قدر در پارک‌ ها و اماکن عمومی غیر مسقف استان فارس

حجت‌ الاسلام سلامی گفت: برگزاری مراسم شب‌ های قدر در پارک‌ ها و اماکن عمومی غیر مسقف استان فارس و به ‌صورت خودرویی از پیشنهادات ارائه شده در جلسات شورای قرآن و عترت استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «احمد سلامی»، امروز (سه شنبه 31 فروردین) با اشاره به برگزاری جلسات شورای قرآن و عترت استان فارس با محوریت  حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در جمع خبرنگاران گفت: در 2 جلسه اخیر به مباحث «سه ‌شنبه‌ های مهدوی» و مناسبت ‌های ماه مبارک رمضان پرداخته شده است.

دبیر شورای قرآن و عترت استان فارس افزود: بر این اساس، دبیرخانه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد به‌ عنوان دبیر طرح «سه ‌شنبه‌ های مهدوی» تعیین می شود و بنیاد «حضرت مهدی (عج)» در استان فارس به تولید محتوا و نظارت محتوایی برنامه‌ها می پردازد.

وی اضافه کرد: برای ثبت مشخصات فعالان «سه ‌شنبه‌ های مهدوی» نیز پایگاه اینترنتی راه اندازی شده و دوره‌های آموزشی ویژه فعالان توسط بنیاد حضرت مهدی(عج) برگزار می شود.

حجت الاسلام سلامی از اختصاص یک روز فعالیت نشریات استان در روز سه ‌شنبه به محتویات «امام زمان(عج)» خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های مهدوی در روزهای سه‌ شنبه ‌های هر هفته در صدا و سیما پخش می شود و مطالبی در باب امام زمان (عج) در سایت و كارتابل ادارات در روزهای سه‌ شنبه‌ هر هفته نیز درج خواهد شد.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس ادامه داد: طرح‌ های بنیاد بین‌المللی غدیر از جمله طرح سفیران غدیر، تربیت مربی غدیر، یکشنبه‌   علوی، دوره‌های عمومی غدیر شناسی، ویژه برنامه‌ های غدیر و دهه دوم فاطمیه، تبیین دهه ولایت و امامت، ازدواج آسان و همایش رهپویان غدیر، جشن مباهله، جشنواره شعر غدیر، ویژه‌   کودک و نوجوانان در خصوص غدیر و ... در جلسات شورای قرآن و عترت استان فارس در 2 روز گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان بیان کرد: طرح ‌هایی برای نیمه دوم ماه مبارک رمضان و شب‌های شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر مطرح شده است كه با توجه به تشدید محدودیت های کرونا در استان در جلسه آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس اعلام کرد: برگزاری مراسم شب‌ های قدر در پارک‌ ها و اماکن عمومی غیر مسقف استان فارس و به ‌صورت خودرویی، تعظیم شعائر با سیاهپوش کردن درب منازل و معابر، تبلیغ و تبیین وصیتنامه حضرت امیر(ع) در فضای مجازی و اجرای پویش «احیا» در خانه با ارسال فیلم و عکس و اهدای جوایز از پیشنهادات ارایه شده در این جلسات است.

کد خبر 1047929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha