مراسم شب های قدر در مسجد مهدی موعود (عج) آبادان برگزار می شود

پورعواد از برگزاری مراسم شب های قدر در مسجد مهدی موعود (عج) آبادان با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در حیاط و پارکینگ مسجد خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حاکم ناشی از بیماری کووید ۱۹ برای برگزاری این آئین ظرفیت پذیرش ۶۰۰ نفر را داریم.

«عباس پورعواد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد مهدی موعود (عج) آبادان اظهار کرد: در این ایام مبارک و پر خیر و برکت برنامه ای خانواده محور تحت عنوان در محضر استاد به مدت 15 شب برگزار می شود، البته به دلیل شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کووید 19 نتوانستیم این برنامه را به صورت عمومی اطلاع رسانی کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع) مسجد مهدی موعود (عج) آبادان، افزود: پنج شب اول این برنامه با محوریت مهدویت و شبهه زدایی یمانیت با سخنرانی خطیب توانا حجت الاسلام سید رضا قیم موسوی برگزار و به پایان رسید.

 

وی به 10 شب دیگر از این ویژه برنامه اشاره کرد و گفت: در پنج شب دوم این برنامه مبحث اخلاق توسط حجت الاسلام رویوران و در پنج شب سوم نیز فضائل حضرت امیر المومنین (ع) با سخنان حجت الاسلام رابطی برگزار خواهد شد که اختتامیه این برنامه همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی محفل اُنس با قرآن جشن کوچکی برای حاضرین اجرا می شود.

 

پورعواد ماهیت اصلی برگزاری این برنامه ها را معرفتی و بصیرتی خواند و تصریح کرد: در راستای آنچه که خداوند متعال از ما طلب می کند؛ قدر و منزلت انسان به معرفتش بستگی دارد و هر چه مقدار این معرفت بالاتر از آنچه که خدا می خواهد باشد ارزش انسانیتش افزایش پیدا می کند.

 

وی علم را اولین راهنمای انسان دانست و یادآور شد: آنچه انسان را به مقصد می رساند سناخت، معرفت و بصیرت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع) آبادان، به دیگر برنامه های این کانون در ایام ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در نظر داریم به مناسبت ولادت با سعادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) مسابقه ای تحت عنوان مداحی و مولودی خوانی ویژه نوجوانان 13 الی 18 سال برگزار کنیم.

 

وی اضافه کرد: علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه می بایست فیلم مدح خوانی خود را به مدت یک دقیقه ضبط و از طریق فضای مجازی به واتس آپ شماره 09370850276 ارسال کنند.

 

پورعواد، مهلت ارسال آثار را از 10 لغایت 14 ماه مبارک رمضان پیش از اذان مغرب و عشاء عنوان کرد و اذعان داشت: به 6 نفر برتر این دوره از مسابقه مداحی و مولودی خوانی هدایای 500 هزار ریالی تعلق خواهد گرفت.

 

وی به برگزاری مسابقات پنالتی گل کوچک و روپایی نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات با عنوان جام رمضان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام با شماره های 09366233398 (موسی عبادی) و 09163348407 (کریم لویمی) تماس حاصل نمایند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع) آبادان از برگزاری آئین شب های قدر در مسجد مهدی موعود (عج) این شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: برای این آئین برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و با توجه به شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا مقرر شده تا مراسم شب های قدر در حیاط مسجد با رعایت کلیه نکات بهداشتی و همچنین حفظ فاصله اجتماعی برگزار شود.

 

وی تاکید کرد: مسجد مهدی موعود (عج) آبادان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی است و چنانچه حیاط مسجد مملو از جمعیت شود پارکینگ آن را برای استقرار مراجعین در نظر گرفته ایم لذا ما در این مسجد با توجه شرایط کنونی برای برگزاری مراسمات احیاء و شب های قدر می توانیم ظرفیتی بالغ بر جمعیت 900 نفری را پذیرش کنیم.

 

پورعواد به فعالیت مجموعه های مختلف در مسجد مهدی موعود (عج) آبادان اشاره کرد و گفت: این مسجد دارای مجموعه ای از پایگاه مقاومت بسیج ویژه خواهران و برداران، کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع)، هیئت عشاق الورایه و موسسه خیریه است که به همت نیروهای خدوم و جهادی این مجموعه برنامه ها را برگزار می کنیم. 

 

وی یاد آور شد: شهروندان گرانقدر آبادان و خرمشهر می توانند برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و شب های قدر کانون فرهنگی هنری اهل بیت (ع) در مسجد مهدی موعود را از طریق پیج اینستاگرام ما به آدرس https://www.instagram.com/masjedmahdimouood مشاهده کنند. 

 

کد خبر 1048483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha