مراسم شب های قدر به مدت ۲ ساعت در مساجد برگزار می‌شود

ملانوری گفت: مراسم شب‌های قدر فقط به مدت دو ساعت در فضای باز مساجد و حسینیه‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۱ اردیبهشت) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برگزاری شب‌های قدر اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی با توجه به رنگ بندی کرونایی در کلیه شهرهای استان این مراسم در فضای باز  مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مدت زمان برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر حداکثر ۲ ساعت و با رعایت فاصله چهار مترمربع است و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه نظارت لازم به جهت برگزاری قانونمند مراسم همراه با پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه توزیع نذورات و هرگونه پذیرایی در مراسم شب‌های قدر ممنوع است، ادامه داد: مسئولین هیئات مذهبی، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه ویژه به سلامت شهروندان، به رعایت سقف مدت زمان برگزاری مراسم شبهای قدر ملزم باشند.

 

ملانوری با تأکید بر اینکه به مصوبات ستاد برای مقابله با ورود ویروس کرونای هندی در مرز ماهیرود باید با دقت اجرا شود، افزود: فرماندار شهرستان مرزی سربیشه باید به صورت مستمر گزارش جامع اقدامات و نظارت‌های صورت گرفته بر نحوه اجرای مصوبات جلسه را منعکس کند.

 

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اقداماتی که در مرز برای مقابله با ویروس کرونا انجام می شود نباید به گونه ای باشد که اساس فعالیت های مرز ماهیرود را زیر سوال ببریم بلکه باید این بحران به درستی مدیریت شود.

 

وی در پایان با توجه به محدودیت های کرونایی و ایجاد مشکل برای اصناف، گفت: فردا طی جلسه‌ای ویژه با هماهنگی معاون امور اقتصادی استانداری، همه مسایل در این حوزه بررسی خواهد شد.

 

گفتنی است؛ براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۶ اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های قاینات، سربیشه و سرایان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

کد خبر 1052432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha