درک لیالی قدر به حفظ روحیه و رویه شب قدری در زندگی است

امام جمعه کرمان گفت: اینکه صرفا" در یک شب قدری قرار بگیریم اما دلها و روحیه ما با خداوند پیوند نخورد و بعد از شب قدر هیچ اثری در ما نداشته باشد، این همان درک نکردن شب قدر است و (شب قدر) صرفا" زمانی است که از آن عبور کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با بیان اینکه شب های قدر، قدر است چه کرونا باشد و یا نباشد زیرا معنویت خاص خود را دارد؛ افزود: اتفاقا" در شرایط سخت تر، دلها به دعا و مناجات و اجابت از طرف خدای تبارک و تعالی نزدیک تر است.
 

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاکید کرد: مردم شبهای قدر امسال را جدی تر از همه سالها بگیرند اما با حفظ دستورالعمل هایی که از طرف مسئولان است زیرا جان مردم هم بسیار مهم و ارزشمند است و نباید بستری فراهم کنیم که شخص یا خانواده ای دچار مشکل شود.

 


وی ادامه داد: در شب های قدر سعی و تلاش خود را بر این بگذاریم که از خداوند درخواست کنیم ریشه این ویروس منحوس از کشور اسلامی ایران و از سر مردم جهان کم بشود.

 



امام جمعه کرمان گفت: مردم چه در خانه های خود و چه در محافل و مجالسی که در آن حفظ دستورالعمل های بهداشتی شده، احیاهای امسال را پرشورتر و پررنگ تر از گذشته داشته باشند.
 

 


وی در خصوص این جمله عارف بزرگ آیت الله کشمیری که" سعی کنیم شب قدر در ما واقع شود نه در ماه" اظهار کرد: توضیح این جمله این است روحیه و رویه ما باید شب قدری باشد.
 

 



حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: اینکه صرفا" در یک شب قدری قرار بگیریم اما دلها و روحیه ما با خداوند پیوند نخورد و بعد از شب قدر هم هیچ اثری در ما نداشته باشد، این همان درک نکردن شب قدر و صرفا" زمانی است که از آن عبور کردیم.

 




وی گفت: لذا همه کلام آن عارف بزرگوار این است ما هم قبل از شب قدر، خود را برای درک واقعی آن آماده کنیم و هم وقتی آن را درک کردیم خود را شب قدری نگه داریم.

 




امام جمعه کرمان تصریح کرد: نگه داشتن شب قدر در خود به رعایت تقوای الهی، جامه عمل پوشاندن به اوامر الهی، ترک منهیات و قرقگاه ها(ی گناه) است.

کد خبر 1053109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha