شب قدر بهترین فرصت برای خودسازی و بریدن از تعلقات دنیایی است

حجت الاسلام رمضانی گفت: شب قدر بهترین فرصت برای خودسازی، توبه از گناهان و بریدن از تعلقات دنیایی است.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان قرار داریم ماهی که سراسر برکت و رحمت است و شب قدر، شبی که از هزار ماه برتر است در این ماه واقع شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: شب قدر فرصتی ارزشمند است که باید نهایت بهره را از آن ببریم و برای بهره مندی از برکات این شب باید به سیره اهل بیت (ع) نگاه کنیم و از آنها الگو بگیریم.

 

وی عنوان کرد: شب قدر فرصتی برای عبادت و بندگی خداست و در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام هم آمده است «هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏ اش آمرزیده می‏ شود.»

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: شب قدر بهترین فرصت برای خودسازی، توبه از گناهان و بریدن از تعلقات دنیایی است و انسان در این شب می تواند شروعی دوباره را برای خود رقم بزند و در روایات آمده است اگر کسی در شب قدر برای آمرزش خود کوتاهی کند، دیگر جایگزینی برایش نیست، جز روز عرفه که می ‌توان در آن روز فرصت از دست رفته شب قدر را جبران کرد.

 

وی در ادامه تأکید کرد: بر اساس احادیث کار نیکی هم که در شب قدر انجام شود، بهتر از اعمال شب های دیگر است پس باید بکوشیم در کنار توبه و استغفار از گناهان، مناجات و قرائت ادعیه مختلف، با انجام کار خیر رضای خداوند متعال را بیشتر جلب کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این ایام و شب ها به صورت ویژه توسط کانون های مساجد استان صورت می گیرد، کمک به خانواده های نیازمند است که این کار با توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم در حال انجام است.

 

وی یادآور شد: در کنار فعالیت های این چنینی مراسم شب قدر هم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کانون های مساجد برگزار می شود که ان شاالله از این شب ها بهره لازم را ببریم.

 

کد خبر 1053141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha