قم در غم فراق امام علی(ع) یکپارچه ماتم و عزاست

همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) شهرکریمه اهل بیت (س) غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) شاهد عزاداران عاشقی است که خود را به جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده تا این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت بگویند .

 

مساجد و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد مردم عزاداری است که با رعایت پروتکل های بهداشتی به عزاداری می پردازند.

 

سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی آن بزرگوار را برای سوگواران بیان می کنند.

 

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن ایشان نشان دادند.

 

هم اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای جمعی از زائران و شهروندان عزادار قم است که جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد صحن های حرم مطهر می‌شوند.

 

همچنین بیرق های سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

مسجد مقدس جمکران نیز شاهد زائرانی است که از سراسر کشور به این مکان مقدس آمده اند تا این مصیبت را به امام عصر تسلیت بگویند.

 

بیرق‌های سیاه عزا بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س) خیابان‌ها و میدان‌ها افراشته شده و مراسم ویژه عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و به‌صورت کنترل‌شده در این مکان مقدس با حضور وعاظ و مدیحه‌سرایان در حال برگزاری است.

 

حضرت امام علی (ع) امام اول شیعیان، در واپسین لحظات زندگی نیز به فکر صلاح و سعادت مردم بود و به فرزندان و بستگان و تمام مسلمانان چنین وصیت فرمودند: شما را به پرهیزکاری و به نظم در کار‌ها سفارش می‌کنم و اینکه همواره در فکر اصلاح بین مسلمانان باشید. یتیمان را فراموش نکنید، حقوق همسایگان را مراعات کنید. قرآن را برنامه عملی خود قرار دهید. نماز را بسیار گرامی بدارید که ستون دین شماست.

 

کد خبر 1053423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha