استقرار  ۱۳۶۴ پایگاه کمیته امداد برای جمع آوری فطریه در خراسان جنوبی

رفیعی از استقرار یک هزار و ۳۶۴ پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در سطح میادین اصلی خراسان جنوبی خبر داد.

«احمد رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: میزان زکات فطریه هر نفر براساس قوت غالب گندم و نرخ محل ۲۰ هزار تومان یا سه کیلوگرم گندم و کفاره غیرعمد برای هر روز ۷۵۰ گرم از مواد غذایی شامل گندم، آرد گندم، ذرت، کشمش، برنج، خرما و ماکارونی یا معادل پنج هزارتومان و کفاره عمد برای هر روز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.


 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برپایی یک هزار و ۳۶۴ پایگاه ثابت و سیار در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر این استان برای جمع‌آوری فطریه و کفارات خبر داد و افزود: ۲۲۸ پایگاه امداد، ۱۳۷ مرکز نیکوکاری، ۴۵۹ شورای زکات روستایی، ۲۷۳ مسجد و حسینیه و ۲۶۷ موسسه خیریه و سازمان مردم نهاد، وجوه زکات فطره و کفارات مردم را جمع‌آوری می‌کنند و هزار و ۵۵۷ نفر در این زمینه همکاری دارند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا پایگاه های فیزیکی در محل های برگزاری نماز عید فطر با استفاده از دستگاه های کارت خوان فطریه مردم نیکوکار استان را دریافت می کنند.

 

رفیعی با تشریح روش های پرداخت فطریه در استان، بیان کرد: مردم نیکوکار می توانند با استفاده از روش های الکترونیکی از جمله شماره گیری کد دستوری #۵*۸۸۷۷* زکات فطره خود را پرداخت کنند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در ادامه افزود: همچنین تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد www.emdad.ir، مراجعه تلفنی و حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و اپلیکیشن‌های سنا، سکه، بله، بام و ایوا از دیگر روش‌های پرداخت الکترونیکی فطریه و کفاره است.

 

وی با تاکید بر این که فطریه های جمع آوری شده در کمترین زمان به حساب سرپرست خانوارهای تحت حمایت واریز می شود، یادآورشد: مردم نیکوکار استان در سال گذشته یک میلیارد و ۳۳۰ تومان زکات فطره پرداخت کردند.

 

 

کد خبر 1055182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha