برگزاری نماز عید سعید فطر در ۱۰۰۰ مسجد قطر با رعایت پروتکل های بهداشتی

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ مسجد در سراسر کشور نماز عید سعید فطر را برگزار می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «gulf-times»، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر اعلام کرد که بیش از 1000 مسجد در سراسر کشور نماز عید سعید فطر را برگزار می کنند.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر آمده است که زنان و کودکان زیر 12 سال برای حفظ سلامتی شان اجازه ندارند برای برگزاری نماز عید در مساجد حضور پیدا کنند.

 

اوقاف لیستی از مساجد و محوطه های نماز را در حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و از روزه داران خواست که اقدامات ایمنی را برای شرکت در مراسم عید در مساجد انجام دهند.

 

این وزارتخانه اطلاع داده است که فاصله اجتماعی در مساجد قابل اجرا خواهد بود و همه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام خواهد شد.

 

طبق دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت اوقاف قطر ،نمازگزاران حتی با دستکش نیز نباید هنگان نماز با یکدیگر دست بدهند.

 

در این دستورالعمل آمده است که نمازگزاران باید هنگام عطسه دهان و بینی خود را بپوشانند ، ماسک به صورت بزنند و در خانه وضو بگیرند زیرا محل وضو در مساجد بسته خواهد ماند.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از نمازگزاران درخواست کرده است که زودتر به مساجد نروند زیرا درهای مساجد پس از اذان باز می شوند و نباید قبل از /ا=آن ازدحام در مقابل مساجد ایجاد شود.

 

به توصیه وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر مومنان باید فاصله دو متری از یکدیگر را هنگام اقامه نماز حفظ کنند و نباید در داخل مسجد جمع شوند.

کد خبر 1055420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha