بلوار عدل میعادگاه نماز عید سعید فطر یاسوج

حجت الاسلام خاضع گفت: امسال نماز عید فطر در یاسوج با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، همچون سالهای قبل در بلوار عدل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید جواد خاضع» امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) در نشست برنامه ریزی و هماهنگی نماز عید سعید فطر که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلوسه و بویراحمد برگزار شد، با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت مومن ایران اسلامی و همه مسلمین جهان، اظهار کرد: عید فطر یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان بعد از کنگره عظیم حج محسوب می‌شود که عید پاکیزگی و روز بازگشت به فطرت پاک انسانی است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز گرفتن برای کسانی که در برابر هوس های دنیایی ایستادگی کردند و رنج گرسنگی و تشنگی و دوری از معصیت را به جان خریدند و بر سفره کریمانه پروردگار مهمان شدند جایزه و پاداش محسوب می شود.

 

 
خاضع بیان کرد: روزه گرفتن در تمام ادیان الهی بوده و پیروان ادیان مکلف بودند روزهای خاصی از سال را روزه بگیرند ولی در پایان ایام روزه، عید نداشتند و عید فطر هدیه ارزشمندی از جانب خداوند کریم برای مسلمانان است.
 
وی ابراز داشت: امسال نماز عید سعید فطر راس ساعت ۷:۳۰ صبح روز اول ماه شوال در بلوار عدل شهر یاسوج با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه می‌شود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه دستگاه های عضو ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در یاسوج با انجام تمهیدات لازم بستر برگزاری نماز عید سعید فطر در بلوار شهر یاسوج را فراهم خواهند نمود.
 
 
خاضع گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همانند سنوات گذشته کار نصب و تزئین جایگاه مراسم عید سعید فطر را انجام خواهد داد و سازمان آتش نشانی نسبت به شستشوی بلوار عدل و شهرداری نیز خط کشی بلوار برای تعیین خطوط نماز را بر عهده خواهد داشت و نصب سیستم صوتی یکپارچه نیز بر عهده دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه یاسوج و با همکاری شهرداری است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در روز مراسم عید سعید فطر دستگاه های خدمت رسان دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، اورژانس، پایگاه های امدادی در محل برگزاری نماز برای حوادث احتمالی مسقر خواهند شد و راهنمایی و رانندگی نیز نسبت به کنترل ترافیک بلوار عدل و خیابان های منتهی به این بلوار اقدام خواهد کرد.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی علاوه بر پیش بینی اقامه نماز عید سعید فطر در فضای آزاد بلوار عدل، رعایت فاصله گذاری فردی در هنگام اقامه نماز به جهت حفظ سلامتی شرکت کنندگان در نماز عید سعید فطر لحاظ خواهد شد.
 
خاضع تاکید کرد: به شرکت کنندگان در نماز عید فطر توصیه جدی می شود که حتما با زدن ماسک و همراه داشتن وسایل شخصی مانند مهر و سجاده در نماز شرکت کنند و افراد مسن و کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند از شرکت در نماز عید فطر خودداری کنند.
 
 
کد خبر 1055705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha