نیروی انتظامی حلقه اول مقابله با بحران است

خادمی با بیان اینکه نیروی انتظامی حلقه اول مقابله با بحران است، گفت: که اقتدار و سرعت عمل در برخورد با ناهنجاری ها از مهمترین عوامل این امنیت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(22 اردیبهشت) در حاشیه مراسم معارفه فرماندهی انتظامی استان لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از روشهای رتبه بندی اهمیت سازمان ها چگونگی وظایف آنهاست و نیروی انتظامی در این رابطه امنیت جامعه را بر عهده دارد.

 

استاندار لرستان افزود: اگر مهمترین و پایه ای ترین نیاز انسان را امنیت بدانیم نیروی انتظامی مهمترین نقش را در تامین آن بر عهده دارد و به نوعی باید گفت اگر انسان امنیت نداشته باشد تعالی پیدا نخواهد کرد.

 

وی نیروی انتظامی را مجموعه ای با طیف گسترده‌ای از وظایف تعریف کرد و افزود: از ارائه مشاوره گرفته تا درگیری مسلحانه با هنجارشکنان و تهدید کنندگان امنیت همگی در حیطه وظایف نیروی انتظامی است و در واقع باید گفت نیروی انتظامی مجموعه گسترده‌ای از خدمات را به مردم ارائه می دهد .

 

استاندار لرستان با بیان اینکه نیروی انتظامی حلقه اول مقابله با بحران هاست و در بحث وقوع سیل سال ۹۸ و همچنین شیوع ویروس کرونا این موضوع به خوبی مشهود بود، یادآور شد: لرستان به واسطه عملکرد خوب نیروی انتظامی، یک استان برخوردار از امنیت است که اقتدار و سرعت عمل در برخورد با ناهنجاری ها از مهمترین عوامل این امنیت هستند .

 

خادمی اقدامات نیروی انتظامی را مورد تایید و حمایت قاطبه مردم دانست و ادامه داد: همدلی خوبی بین این مجموعه با نهادهای تأمین کننده امنیت وجود دارد .

 

وی در ادامه به بحث معضلات اجتماعی در استان پرداخت و افزود: جمع آوری سلاح های گرم و سرد از عوامل مهم و اثرگذار در تأمین امنیت جامعه است و باید در نظر داشت وجود سلاح موجب بالا رفتن آمار جرائم به خصوص قتل می شود .

 

استاندار لرستان تاکید کرد: هرچند وقوع قتل در لرستان با برنامه ریزی قبلی صورت نمی گیرد و جنبه امنیتی ندارد اما متاسفانه آمار این معضل اجتماعی در استان مناسب نیست و  رفع آن مساعدت در سطح ملی را می طلبد .

 

خادمی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن لرستان در مسیر ارتباطی بین استان های جنوبی، شرقی و شمالی متاسفانه پدیده خودروهای حمل کالای قاچاق شکل گرفته که نه تنها موجب ایجاد ناهنجاری در استان می شوند بلکه جان مردم را به واسطه سرعت بالا در ترددها به خطر می‌اندازند  .

 

وی در پایان از خدمات ارزشمند سردار مهدیان نسب تقدیر و تشکر کرد و برای سردار الهی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان برای ادامه خدمت در لرستان آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

 

 

کد خبر 1056098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha