ثمره و عصاره ماه رمضان کسب تقوا است/ عفو و گذشت جایزه خداوند در روز عید فطر 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: ثمره و عصاره ماه مبارک رمضان کسب تقوا است، ان شاءالله این سرمایه های معنوی که در ماه مبارک رمضان کسب کرده ایم خداوند توفیق دهد که بعد از ماه مبارک رمضان این ها را حفظ کنیم.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر، گفت: ثمره و عصاره ماه مبارک رمضان کسب تقوا است، ان شاءالله این سرمایه های معنوی که در ماه مبارک رمضان کسب کرده ایم خداوند توفیق دهد که بعد از ماه مبارک رمضان این ها را حفظ کنیم.


امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که خوشا به حال کسانی که در این ماه تقوای الهی کسب کرده و آن را ارتقاء داده اند، افزود: ما ماه مبارک رمضان، ماه بندگی، طاعت و عبادت را پشت سر گذاشتیم و چگونه بدانیم که ماه مبارک رمضان مفیدی داشته ایم و برای خود توشه ای ذخیره کرده ایم.



وی ابراز کرد: برای فهم این موضوع باید سه شاخصه از جمله توفیق در طاعت، کسب معرفت و توفیق در خدمت مجاهدانه را در خود بررسی کنیم.


حجت الاسلام بامری ادامه داد: باید دقت کنیم به لحاظ معرفتی چقدر رشد کرده ایم و آیا بینش و معرفت ما نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان بیشتر شده یا خیر.


امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: به لحاظ طاعت نیز باید بنگریم که در این ماه مبارک نسبت به سال گذشته به چه میزان در طاعت خداوند توفیق یافته ایم و آیا اکنون نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات  نسبت به قبل از ماه مبارک همت بیشتری داشته ایم و یا خیر.


وی اضافه کرد: اگر علاقه، اشتیاق و تعهد ما در ماه مبارک رمضان بیشتر شده پس قطعا دست ما در ماه مبارک رمضان خالی نبوده و نیست و از خداوند متعال باید بخواهیم که کمک کند تا سرمایه های معنوی که در این ماه مبارک به دست آورده ایم را در طول سال حفظ کنیم.


حجت الاسلام بامری با اشاره به این که در باب فضائل عید فطر روایات متعددی وجود دارد، بیان کرد: روز عید سعید فطر روز جایزه دادن خداوند متعال به بندگان و روزه دارانی است که پس از یک ماه بندگی وارد عید فطر و ماه شوال می شوند.


امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: در روایت است که امام باقر (ع) فرمود؛ روز عید فطر منادی ندا می دهد ای کسانی که روزه گرفتید، از خدای متعال جایزه بگیرید.


وی ادامه داد: امام محمدباقر (ع) رو به جابر ابن عبدالله انصاری کرده و فرمود؛ آیا جابر می دانی این جوایزی که خداوند در روز عید به مومنین می دهد همچون جوایزی که سلاطین، حکام و پادشاهان می دهند جوایزی ظاهری نیست بلکه جوایز خداوند در روز عید فطر به بندگان روزه دار عفو، گذشت و کرامت است.


حجت الاسلام بامری ابراز کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) نیز در توصیف عید فطر سوال می فرمایند؛  عید فطر روزی است که خداوند به نیکوکاران و به کسانی که در ماه مبارک رمضان جلوی شهوت و شکم خود را گرفته اند اجرا و پاداش می دهد، خداوند روزه داران را تکریم و تجلیل می کند.


امام جمعه زهکلوت افزود: حضرت ادامه داده و فرمودند؛ افرادی که جلوی شهوت و شکم خود را نگرفته اند اینها خسارت دیده و متصرر هستند.


وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) فرمودند؛ روز عید فطر بسیار شبیه روز قیامت است و هنگامی که از منازل خود به سمت مصلی ها حرکت می کنید همچون روزی است که از قبرها بیرون می آیید و به سمت صحنه قیامت حرکت می کنید.


حجت الاسلام بامری اضافه کرد: هنگامی که در مصلی برای عبادت و نماز می ایستید انگار در صحنه قیامت ایستاده اید و  پس از اقامه نماز و اعمال روز عید در هنگام بازگشت به منازل خود انگار به سمت بهشت می روید.



امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: این گونه خداوند در روز عید فطر با مومنین روزه دار رفتار می کند و این امر بیانگر عظمت و اهمیت روز عید فطر است.

کد خبر 1056139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha