عید فطر تجلی یک ماه اخلاص، بندگی تقوا و صبر است

احسانی گفت: عید فطر تجلی اوج یک ماه بندگی و عبودیت پروردگار متعال و یک ماه وارستگی و معراج انسانی است، این عید، برای کسانی که از برکات این ماه استفاده کرده اند، ظهور بارقه ملکات و فضائل انسانی را نوید می دهد.

«احمدرضا احسانی» ضمن تبریک عیدسعید فطر و حلول ماه شوال در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: . عید سعید فطر تجلی یک ماه بندگی و اطاعت پروردگار و پاکی جان در نهر پاک رمضان است. عید توفیق بر عبادات، توبه، تهذیب نفس و یاد محرومان است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: خداوند سبحان را شاکریم که برایمان توفیق داد تا امسال نیز در ضیافت بزرگ الهی شرکت کرده و از خوان گسترده آن بهره‌مند شویم و پس از یک ماه اطاعت از فرمان الهی، سربلند و شادمان از جمع‌آوری توشه آخرت و عفو گناهان، نماز شکر به‌جا می‌آوریم.

 

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرماید، ماه رمضان ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است. مبارک است این عید بر کسانی که با روزه‌داری، امساک و حضور بر سر سفره پربرکت و گسترده خداوند سبحان به هویت و شخصیت اصیل و جایگاه رفیع و منیع خود باز گشته‌اند.

 

وی ادامه داد: عید سعید فطر فرصت مغتنمی برای نمایش عبودیت مسلمانان به‌درگاه خداوند و نمایش وحدت امت اسلامی است و همه مسلمین در این روز بزرگ، عید بندگی را به یکدیگر تبریک گفته و در کنار یکدیگر با نوای «اللهم اهل الکبریا و العظمه» خدا را فریاد می‌زنند، خوشا به‌حال مؤمنینی که این فرصت را قدر دانسته و خود را به پروردگارشان نزدیک کردند.

 

احسانی گفت: خوشا به حال آن‌هایی که در پرتو فرصت نورانی ماه مبارک رمضان و در سایه لیالی پرفیض قدر توشه. ای از تقوی بر گرفته وبا ذکر اللهم اهل الکبریا والعظمه به استقبال این عید فرخنده آمده‌اند.

 

 

 

کد خبر 1056305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha