قبرستان بقیع گنجینه تاریخ اسلام است

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: قبرستان بقیع صرفاً یک قبرستان نیست بلکه گنجینه تاریخ اسلام است.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید علی قاضی عسکر» شامگاه چهارشنبه به‌ مناسبت هشتم شوال سالروز فاجعه تخریب قبور ائمه بقیع به دست آل‌سعود در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: زمانی‌که رسول خدا(ص) به مدینه آمدند این شهر دو قبرستان داشت، پیامبر(ص) جای دیگری را به‌ عنوان قبرستان مسلمانان انتخاب کرد که همین قبرستان بقیع امروز امروز است.

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمودند که خداوند به من دستور داده برای درگذشتگان این قبرستان طلب مغفرت کنم، و اینکه روز قیامت هفتاد هزار نفر از این قبرستان محشور می‌شوند که چهره‌های آن‌ها بسیار نورانی و درخشان است، این نشان از عظمت این قبرستان دارد.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: از آن زمان تا امروز هزاران نفر اعم از ائمه معصومین (ع)، همسران پیامبر(ص)، اصحاب پیامبر(ص)، علما، بزرگان و صالحان در این قبرستان دفن شدند، بنابراین قبرستان بقیع یک گورستان نیست بلکه گنجینه تاریخ اسلام است.


حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار کرد: همه مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعه همیشه اهتمام داشتند که این قبرستان را گرامی بدارند و این مسئله مختص شیعه نیست.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابزار کرد: تا دوره عثمان در آن‌جا بناهای ساخته‌ شده است و تا صد سال قبل دیوار نداشت وقتی آل‌سعود روی کار آمد در دستور کار داشتند که هر بنایی را براساس اندیشه غلط خود تخریب کنند.

وی گفت: سالها پیش روز عید غدیر که ۱۲ هزار نفر در کربلا جمع شده بودند همین آل سعود به مردم حمله کردند و در یک جنایت جنگی ۵ هزار نفر را سر بریدند مناره‌ها را تخریب و ذخایر اطراف حرم را غارت کردند.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد: باید حوزه‌های علمیه زوایای پنهان چنین حوادثی را برای مردم بیان کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار کرد: قبل روی کار آمدن آل سعود شرفا بر مکه حاکمیت داشتند، شریف یکی از حاکمان شرفا بود که با انگلیسی‌ها درباره استقرار اسرائیلی‌ها در سرزمین فلسطین مخالفت کرد به همین علت انگلیسی‌ها به سراغ آل سعود بیابان‌نشین رفتند و از آن‌ها درخواست کردند که شرفا را از میان بردارند، آل‌سعود با حمایت انگلیس به طائف حمله کرده و شریف حسین را از میان برداشتند و پس‌ از آن هم پادشاهی و حاکمیت خود بر عربستان را اعلام کردند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان خاطرنشان کرد: در جهان اسلام علمای بزرگ به این جنایت و اقدام اعتراض فراوان داشتند اما اعتراض آن‌ها به‌جایی نرسید. آل‌سعود پس‌ از تقویت پایه‌های حکومت خود برعلیه عقاید شیعیان با وهابیت متحد شده و پیمان بست، آل‌سعود بسیاری از آثار اسلامی را در این صد سال از بین برده‌ است که شیعیان نتوانند از امام و شخصیت‌های برجسته اسلامی الگو بگیرند.

کد خبر 1058377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha