هفته فرهنگ پهلوانی فرصت مناسبی برای ترویج مرام پهلوانی در جامعه است

خلیلی هفته پهلوانی را بهانه ای برای گسترش این فرهنگ در بین اقشار مختلف دانست و افزود مرام پهلوانی نه فقط در بین ورزشکاران بلکه در بین عموم جامعه نیز گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و مرام جوانمردی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره امیرالمومنین علی (ع) به عنوان الگو و اسوه جوانمردی اظهار کرد: در گذشته زورخانه ها به عنوان مظهر و نماد  رفع و رجوع مشکلات مردم و حضور معتمدین و بزرگان و دستگیری از نیازمندان با حضور عیاران و پهلوانان در آن محل بود.

 

علی خلیلی این هفته را بهانه ای برای گسترش این فرهنگ در بین اقشار مختلف دانست و افزود: مرام پهلوانی نه فقط در بین ورزشکاران بلکه در بین عموم جامعه نیز گسترش یابد.

 

وی با اشاره به برخی فعالیت ها و احساس نیاز  این اداره کل در ایام خاصی به مانند سیل، زلزله و کرونا، به اقدام جامعه ورزش  با تهیه  بسته های معیشتی و ضدعفونی کردن معابر اشاره کرد و گفت: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد از جمله برنامه هایی است این اداره کل با همراهی جامعه ورزشی و اقشار  مختلف مردم، به آن اهتمام داشته است .

 

این مقام مسئول همچنین با توجه به شرایط کرونایی و  عدم امکان برگزاری برخی برنامه ها از جمله گلریزان و کمک به نیازمندان خواستار انجام این مهم از طریق فضای مجازی شد.

 

لازم به ذکر است که این هفته از ۱۱ الی ۱۸ شوال (دوم الی نهم خرداد ) به مناسبت جنگ خندق و مرام پهلوانی امیرالمومنین علی (علیه السلام ) در مقابل عمرو بن عبدود برگزار می گردد‌.

 

کد خبر 1058399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha