خسارت ۱۷۴ میلیارد تومانی سیل به خراسان جنوبی محقق نشد

میرجلیلی گفت: خسارت ۱۷۴ میلیارد تومانی سیل به سازمان مدیریت بحران اعلام اما هنوز تخصیص نیافته است.

«سید ابوالحسن میرجلیلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: براساس آخرین برآورد انجام شده خسارت سیل، بارش‌های رگباری نیمه اول اردیبهشت امسال سبب جاری شدن سیل در خراسان جنوبی شد که این سیل ۱۷۴ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرد.

 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سیل اخیر 62 میلیارد تومان به زیرساخت و مباحث مرتبط با شریان های حیاتی و محورهای موصلاتی خسارت وارد کرده است، گفت: خسارت وارده به مزارع، باغات و قنوات 112 میلیارد تومان برآورد شده است.

 

میرجلیلی تصریح کرد: هرساله بعد از گذشت بحران ها، اعتبارات خوبی گرفتیم و همیشه تامین اعتبار انجام می شده است امسال هم امیدواریم اعتبارات خوبی در این خصوص تخصیص یابد.

 

وی ادامه داد: میزان خسارت های سیل به خراسان جنوبی به سازمان مدیریت بحران اعلام شده است اما تخصیص اعتبارات هنوز محقق نشده، امیدواریم تا دو ماه خسارت های وارده تأمین اعتبار شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بیشتر اقدامات تخریبی سیل همانند راه ها، شریان های حیاتی، قطعی آب، برق و تلفن برای اینکه مردم گرفتار نباشد در جهت رفاه مردم به صورت دیون انجام شده است و هیچ راهی در حال حاضر مسدود نبوده و آبگیری ها رفع شده است.

 

میر جلیلی از کاهش خسارت سیل در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: خسارات سیل در اردیبهشت امسال نسبت به بارش‌های با همین شدت در استان خراسان جنوبی ۲۴ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 1059121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha