بررسی موانع تولید با حضور رئیس سازمان غذا و دارو

موانع تولید با حضور رئیس سازمان غذا و دارو در فراکسیون فضای تولید و کسب و کار مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، فراکسیون فضای تولید و کسب و کار مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته (3 خرداد ماه) با رئیس سازمان غذا و دارو و فعالان اقتصادی جلسه داشتند. یکی از اولویت‌های فراکسیون فضای تولید و کسب و کار در سال 1400 برداشتن موانع تولید از مقابل تولیدکنندگانی است که در بخش‌های مختلف با جنس متفاوتی از مشکلات و موانع اجرایی مواجه هستند. با توجه به استعلامی که از هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار صورت گرفت، 7 دستگاه کشور، بیشترین فراوانی شکایت‌های فعالان اقتصادی در فرآیند مقررات گذاری و مجوزدهی دارند؛ یکی از این دستگاه‌ها، سازمان غذا و دارو  بوده که شکایت های زیادی از آن به هیات مقررات‌زدایی واصل شده است.

 

بنابراین گزارش، در فراکسیون فضای تولید و کسب و کار، دعوت از هفت دستگاه را با هدف بررسی موضوعات و مصادیق رفع موانع تولید در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد به صورت هفتگی و یا دو هفته یک بار، جلساتی تحت عنوان "دوشنبه‌های نظارت" در فراکسیون برگزار شود.

 

اولین جلسه دوشنبه‌های نظارت فراکسیون فضای تولید و کسب و کار با حضور رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد البته از یک هفته قبل طی فراخوان انجام شده مجموعه ای از مشکلات فعالان اقتصادی دریافت شده بود و امروز هم تعدادی از همان فعالان اقتصادی دعوت شدند تا به صورت حضوری مشکلاتشان را بیان کنند.

 

هدف فراکسیون فضای تولید و کسب و کار رفع مشکل تولید کننده خاص نبوده بلکه اصلاح رویه‌هایی است که به تبع تغییر آن، فرآیند فعالیت اقتصادی هزاران نفر از تولیدکنندگان کشور با سهولت بیشتر، زمان و هزینه کمتری انجام خواهد گرفت. در این جلسه که اعضای هیئت رئیسه فراکسیون هم حضور داشتند، نکاتی از جانب فعالان اقتصادی طرح و سپس رئیس سازمان غذا و دارو پاسخ های لازم را مطرح کرد. در برخی از موارد ایرادات ساختاری در حوزه غذا و دارو به رسمت شناخته شد که در تعاملات بعدی فراکسیون با سازمان غذا و دارو برای حل و فصل آنها راه‌کار‌های پیدا می شود.

کد خبر 1059936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha