مالیات ابزار جلوگیری از سوداگری و رسیدن به عرضه و تقاضای واقعی است

علیزاده با بیان اینکه مالیات ابزار کنترل کننده و جلوگیری از سوداگری و رسیدن به عرضه و تقاضای واقعی است، گفت: اگر کسی برای سود وارد بازار مسکن، طلا و ارز و خودرو شود، مصرف کننده واقعی نیست و باید بالاترین نرخ مالیات را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی شب گذشته (چهارشنبه 5 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه آنچه که به عنوان طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بخشی از لایحه‌ای است که از طرف دولت در سال ۹۸ به مجلس ارائه شد، گفت: مالیات به عنوان ابزار کنترل کننده و جلوگیری از سوداگری و رسیدن به عرضه و تقاضای واقعی است که اگر کسی برای سود وارد بازار مسکن، طلا و ارز و خودرو شود به عنوان مصرف کننده واقعی تلقی نمی‌شود و باید بالاترین نرخ مالیات را پرداخت کند.

 

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه سوداگران در این عرصه باید حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمدشان را به عنوان مالیات پرداخت کنند، افزود: اگر سرمایه آن‌ها تا پنج سال دست نخورده بماند مالیات آن‌ها به ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

علیزاده با بیان اینکه یک سری محدودیت‌ها براساس قانون در ارائه داده‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد، گفت: اگر این محدودیت‌ها رفع شود کار سازمان امور مالیاتی آسان‌تر می‌شود.

 

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان تاکید کرد: فرصت ارائه اظهارنامه‌های الکترونیکی برای اشخاص حقیقی تا ۳۱ خرداد است.

کد خبر 1060721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha