با گره گشایی از طرح پتروشیمی زنجان این پروژه، تا ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد

طاهری با تشریح اقدامات یکساله مجلس شورای اسلامی گفت: با گره گشایی از طرح پتروشیمی زنجان این پروژه تا ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکسال از کارکرد مجلس گذشت و آمارها نشان می دهد سال نخست سال پرباری برای دور اول مجالس نیست و بهترین عملکردها را از سال دوم مجلس شاهد هستیم.


مصطفی طاهری ادامه داد: اولویت اول مجلس معیشت و اقتصاد بود و بیشترین نظارت ها در این حوزه انجام شده است.

 


وی ادامه داد: اصلاح ساختار بانکی مالیاتی و بودجه شعار ثابت و همیشگی کاندیداها است که مجلس به آن ورود کرده است.

 


عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه ،  طرح اصلاح ساختار بودجه و اصلاح رابطه مالی شرکت نفت با دولت در دستور کار این دوره مجلس قرار گرفت.

 


طاهری خاطرنشان کرد: طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها نیز در راستای  خنثی سازی تحریم ها از دیگر طرح های مجلس است.

 


این مقام مسئول به طرح پتروپالایشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این طرح مجلس تلاش می کند با همکاری دولت سیزدهم کشور را از صادرات نفت خام بی نیاز کنیم.

 


عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و تعرفه خرید نیز اقداماتی در مجلس انجام شده است، افزود: تلاش می شود تا در قیمت گذاری محصولات، خود کشاورزان وارد شوند؛ همچنین برای بیمه کشاورزان و یارانه این قشر ارقام خوبی منظور شد.

 


طاهری با بیان اینکه تامین و تضمین امنیت غذایی در دستور کار مجلس است، افزود: نهاده ها با ارز دولتی در اختیار تولید کننده قرار می گیرد ولی با ارز آزاد در اختیار مردم قرار می گیرد که دولت در این حوزه ورود خواهد کرد.

 


نماینده مردم رنجان و طارم در مجلس خاطرنشان کرد : جهش تولید دانش بنیان نیز از دیگر مصوبات مجلس است؛ تولید و سرمایه ورودی به کشور از دانش بنیان با شیب خوبی انجام و بخش زیادی از درامد ما از دانش بنیان تامین شود.

 


وی افزود: در بودجه 1400 حمایت خوبی از خانواده و قانون تعالی خانواده افزایش جمعیت شده است و این مصوبه  نیز در مرحله بررسی شورای نگهبان است.

 


به گفته طاهری گفت: ساماندهی زنجیره فولاد و طرح مدیریت و ساماندهی داده های کشور نیز از اقدامات بنده در حوزه ملی است.

 


وی با اشاره به اینکه مدیریت بر داده های ما وجود ندارد که همین اجرای طرح ها را با مشکل مواجه کرده است، گفت:  از اینرو طرح مدیریت داده های کشور با همکاری اتاق های فکر پیش رفت.

 


طاهری با بیان اینکه شفافیت جامعه برای حاکمیت از اهدافی است که این طرح دنبال می کند گفت: با گره گشایی از طرح پتروشیمی زنجان تا 1401 به بهره برداری می رسد.

 


به گفته وی، برق رسانی به روستاها، حل مشکل عقب ماندگی در حوزه گاز ، رایزنی برای ایجاد تقاطع غیر همسطح در مسیر دانشگاه زنجان، درخواست مساعدت برای خانواده های معلولین، پیگیری دوبانده کردن قطار زنجان تهران و محور زنجان نیک پی ، رایزنی برای تخصیص 191 میلیارد تومان برای آب روستایی، تخصیص اینترنت به 80 درصد روستای بالای 20 خانوار، رایزنی با شهرداری برای ساخت پارک در باغ هاشمی نژاد، پیگیری برای برداشتن دیوار پادگان، اختصاص یک هزار هکتار برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از جمله اقداماتی بود که در طول یکسال مجلس پیگیری شد.

 


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه زنجان در طرح اقدام ملی رتبه خوبی دارد، افزود: مهمترین معیار در توسعه هر جامعه ای، تولید ناخالص ملی و سرانه تولید ناخالص ملی است که استان زنجان در این شاخص دچار عقب ماندگی است.

 


طاهری یکی دیگر از شاخص های توسعه یافتگی را پتانسیل و ظرفیت های منطقه عنوان کرد و گفت: استان زنجان در این معیار جایگاه خوبی دارد.

 


وی ادامه داد: کشاورزی یکی از راهکارهای استان برای جبران عقب ماندگی شاخص سرانه تولید ناخالص ملی است که باعث افزایش تولید و اشتغالزایی می شود.

 


وی به ظرفیت بخش صنایع در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان با توجه به پتانسیل های موجود در بحث گردشگری و صنایع دستی می تواند به جبران عقب ماندگی این سرانه بپردازد.

 


طاهری به موضوع آب استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: زنجان استانی کم اب است ولی آبی که به قزل اوزن وارد می شود به مصرف گیلانی ها می رسد.

 


وی به فرمایش رهبری مبنی بر تهذیب قوانین خاطرنشان کرد: نمایندگان در این زمینه کم کاری دارد که باید تیم هایی در کمیسیون ها به تهذیب قوانین بپردازند.

 

کد خبر 1061280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha