اعمال مالیات بر خانه خالی برای املاک ثبت نشده در سامانه جامع املاک و اسکان

زاهدی گفت: ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرائم سنگینی در پی دارد و در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جعفر زاهدی»، امروز (چهارشنبه 26 خرداد) از تمدید مهلت ثبت ‌نام اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مهلت این ثبت نام در سامانه ملی املاک تا پایان مهر تمدید شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: آخرین مهلت ثبت ‌نام در سامانه املاک و اسکان ۱۹ خرداد اعلام شده بود که تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شده است  و آن دسته افراد که موفق به ثبت نام نشده اند می ‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود، اطلاعات ملکی و سکونتی خود را در این سامانه درج کنند.

 وی اضافه کرد: بر اساس الزامات قانونی تمامی سرپرستان خانوار شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند تا اطلاعات محل سکونت و املاک خود را با مالکیت رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

زاهدی اعلام کرد: پس از ثبت نام افراد در سامانه، کد «یکتا» (آدرس الکترونیک خانوار) برای ثبت نام کنندگان صادر می ‌شود و از این به بعد دریافت تمامی خدمات دولتی مبتنی بر کد «یکتا» خواهد بود و ثبت نکردن و ثبت مشخصات اشتباه املاک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرائم سنگینی در پی دارد.

وی تاکید کرد: در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه خالی برای ملک در نظر گرفته می ‌شود که برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی است و همچنین ثبت اطلاعات اشتباه، 2 برابر این میزان مالیات را به همراه دارد.

زاهدی با اشاره به آغاز دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به خبرنگاران گفت: ثبت ‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت 12 روز 26 خرداد آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن می ‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir  ثبت ‌نام کنند.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است و متقاضیان باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

زاهدی تاکید کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره ‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره ‌نامه واحد مسکونی به نیمه نخست سال 1400 مربوط باشد.

وی اعلام کرد: درخواست متقاضیانی که تا حداکثر تا 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکنند، رد خواهد شد.

کد خبر 1066472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha