کتابخانه های عمومی سیار در فارس راه اندازی می شود

در پی برگزاری دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس در سال جاری، مقرر شد تا کتابخانه های عمومی سیار در فارس راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس در سال جاری، امروز (شنبه 29 خرداد) با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین استان فارس و مدیرعامل این مجمع، اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز و جمعی از خیرین کتابخانه یار فارس با موضوع پیگیری طرح ایجاد کتابخانه های سیار در فارس برگزار شد.

«روح الله منوچهری»، در این جلسه گفت: کتابخانه های عمومی با همکاری خیرین کتابخانه ساز استان طرحی را برای روستاهای استان فارس در دست دارد که با سرانجام رسیدن این طرح در قالب خدمات سیار کتابخانه ای، تعدادی از روستای فارس از نعمت کتابخانه برخوردار می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: انجمن خیرین کتابخانه ساز باید پویاتر شود و با اتمام دوره هیئت مدیره انجمن، انتخابات هیئت مدیره خیرین به زودی انجام و برنامه های این انجمن برای توسعه کتابخانه های عمومی دنبال خواهد شد.

«کیوان نیازی اردکانی»، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: توسعه کتابخانه ها در کنار فعالیت های خیرین به همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و  توسعه زیرساختی نیاز دارد.

 

«محمدهادی ایمانیه»، عنوان کرد:  بحث ایجاد کتابخانه سیار برای استان در مجمع خیرین فارس دنبال خواهد شد و این طرح را تا به سرانجام رسیدن آن رها نمی کنیم.

رئیس هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس با مطرح کردن پیشنهاد انعقاد قرارداد همکاری میان کتابخانه های عمومی استان فارس و دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با این همکاری می توانیم،  ایجاد کتابخانه در  بیمارستان ها و خانه‌های بهداشت در استان را  دنبال کنیم زیرا مردم ما زمان زیادی را در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی می گذارند و ایجاد برنامه های فرهنگی برای این افراد مهم است.

کد خبر 1068101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha